Engels verhaal

Ik heb een Engels Verhaal geschreven.
Van in totaal 4 kantjes. Ik zal eerst de outline geven, wie meer wil lezen moet het maar even zeggen, dan zet ik heel het verhaal erop.
Vertel alsjebleift wat je ervan vind! En ook wat je van mijn Engels vind. Het is niet erg als het negatief is, als je maar eerlijk blijft!

love,
Demi

Susan and her friend Jodie are going to the cinema. It’s all very nice, but if they want to leave Susan is totally freak out. She’s shaking and trilling. She can’t control herself.
Jodie sees her do weird. Jodie doesn’t understand what’s going on. Why does Susan get a panic attack?
Jodie calls Susan’s parents. When they get home, it is a lot better with Susan.
When Susan is well again, Jodie en Susan’s parents really want to know why that happened. But Susan is afraid to tell them what happened. She thinks it’s her fault.
Jodie and Susan’s parents ask about it every time. How can she tells it to them.

Ik vindt het verhaal eerlijk gezegd niet echt interessant…
Zelf kan ik niet echt geweldig Engels ofzo, maar hier en daar klopt het volgens mij niet echt…

Sorry, maar ik moet echt heel eerlijk zijn: je Engels is écht niet goed genoeg om er een verhaal in te schrijven. Je merkt ook heel duidelijk dat je je niet helemaal thuisvoelt in de taal, het leest heel klinisch en er is geen bepaalde, ‘eigen’ stijl in terug te vinden.

En hier heb ik alleen de grammatica verbeterd (heel snel, dus het kan zijn dat het niet helemaal 100% is), maar je zinsbouw en woordkeuze hebben ook werk nodig. Verder is er qua verhaallijn nog niet bijzonder veel om op te reageren.

mee eens.

het is een beetje afstandelijk en erg korte zinnen enzo
't leest niet prettig
maar 't verhaal opzich is wel goed

How can I tell them?

‘Tonight at eight o’clock! Will you be there?’ asks Susan.
‘Allright, I’ll be there at eight o’clock, bye! See you then.’ says Jodie. Susan lays the phone on her bed. She looks at the clock, it’s five minutes past seven. ‘I haven’t got loads of time, I must leave at twenty minutes to eight.’ She walks to her closet and opens the doors. What should I wear tonight? Susan thinks by herself. Not such a long time ago, she wore not the same clothes like girls of her age wore. Because she had a little confidence, and was scared to wear short skirts. She wore dark clothes, like dark blue and dark purple. Now, she’s over that and wears the same clothes like the girls of her age.
She takes a short jeans skirt and a tights. ‘But what shall I wear on that?’ and she looks in her closet. After a long search, she has a pink skirt. She walks down. ‘Oh, I think I must take a shower before I leave.’ And she walks to the bathroom. She does her clothes off. And put the shower on. And steps under the shower. ‘Brr… Bit too cold.’ She turns the shower button a little bit warmer.
After ten minutes she steps out the shower and put her clothes on. She looks in the mirror. ‘I’m actually quite ugly, but whatever. No one’s perfect. She walks to the stairs and walks upstairs. She walks to the mirror in her room and she takes her make-up and makes herself a little bit more beautiful, she thinks.
After that she walks downstairs. In the living room she takes her bag and put her wallet in her bag. While she’s doing her hair in a ponytail, she asks her mum how late it is. ‘it’s a quarter to eight, darling!’ ‘Oh, then I’ll go,’ she walks to her mum and gives her a kiss on her cheek. She walks to the door. ‘Bye, mum!’ ‘Goodbye sweetheart.’ The door gets close.
Susan takes her bike and cycles direction the center. When she is cycling, she hears her mobile phone. She take her mobile phone up. ‘Hi Jodie, I’ll be there about ten minutes, okay?’ ‘Yes, that’s allright. Then we can drink something in the pub, if you like?’ ‘Yes, I’ll see you there.’ She puts her mobile phone in her bag.
When she’s on the place, she is putting her bike against a wall and locks it. She walks to her girlfriend Jodie and they walk to the pub. ‘Hi, it’s a long time ago that we have seen each other.’ Says Jodie. ‘Too long ago.’ Says Susan. And they call the waiter. ‘I’m coming soon.’ ‘Okay,’ and he walks inside.
‘What do you want to order?’ asks the waiter. ‘I want a coke, please.’ Says Susan. ‘And I want a orange juice.’ ‘Allright.’ And the waiter walks away. ‘ Are you going to do some other nice things this weekend?’ asks Jodie. ‘Uh… no, nothing that I know, and you?’ ‘I’ve got a birthday’s party of my cousin Lucy.’ ‘Ah, that’s nice!’ says Susan.
At a quarter past eight they are walking to the cinema. ‘Which film are we going to watch, and how late?’ asks Susan. ‘Uh, ‘The First Thing’ and at half past eight, okay?’ ‘The time is perfect, but where goes the movie about?’ ‘It’s about a girl, but she can only think about one thing, and that’s her ex-boyfriend who has dumped her. And then she makes a song, about him. And that calls; ‘The first thing’ and with that song, she becomes famous. And she will tell the people that if something bothers you, you should express it in poetry and lyrics.’ ‘Wow, to me that seems to be a beautiful.’ ‘Yeah, I thought so.’ They walk inside and buy two tickets. She walks to the right hall. And take the best places. After 10 minutes the film will starts.
After the end of the film, they let you hear the song; ‘The First Thing’.

I’ve got my feet on the ground
But you keep my heart in the clouds
And every day, you know, The First Thing I think of is you
And every night I wanna kiss you, I wish you, we’re still feeling it to
And every dream is all about you
Without you I’m lost
Baby you’re everything that I want

Ik vind het eigenlijk niet zo boeiend, maar dat komt omdat je engels
niet goed genoeg is voor een verhaal zoals hierboven ookal is gezegd.
Ik denk dat je beter gewoon je verhaal nederlands kan maken, dan wil
ik het nog wel lezen maar zo is het best wel irritant. :slightly_smiling_face:

mee eens.
sorry, maar je engels haalt echt het bloed onder m’n nagels vandaan :
het is allemaal zo letterlijk vertaald. Je gebruikt de Nederlandse zinsopbouw en vertaald ieder woord. Dat werkt niet.

idd

Inderdaad.

Je hebt een soort Engelse context nodig, een ‘manier van denken in het Engels’: dan pas kan je interessant schrijven in de Engelse taal.

eerlijk gezegd had ik dat ook wel gedacht ja,
sorry.
dat jullie dan de moeite voor niks hebben gedaan, omdat het gewoon een slecht verhaal is.
zouden jullie mij tips kunnen geven over wat ik beter kan doen?
En fouten aan geven, als je tijd en zin hebt.
alvast bedankt!

x

persoonlijk denk ik misschien wel dat het een boeiend verhaal zou kunnen zijn enzo verder, alleen dan in het nederlands?
de enige manier om je helemaal thuis te gaan voelen in de engelse taal is door je er in onder te dompelen. Lees engelse boeken, kijk films zonder ondertiteling etc. Zodat je begrijpt hoe zij het gebruiken en hoe zij een zin vormen. Maar dat kost tijd.

Is het ‘in’ geworden om in een andere taal te schrijven ofzo? Ajb doe het gewoon Nederlands. Als iets meestal Engels is heb ik niet eens zin om het te lezen ><’