Engels studeren

Hoihoi! Ik zit nu in vwo 6 en mijn studiekeuze verandert nog steeds met de minuut. Nu denk ik eraan om Engels te studeren, maar niet de lerarenopleiding. Alleen vraag ik mee af wat je daar allemaal mee kan (vooral in de huidige economie moet je daar rekening mee houden)? Studeert iemand van jullie het? Hebben jullie nog ideeën wat je ermee kunt worden?

Ik heb 't gestudeerd in Utrecht, kan er best wat over vertellen. ben wel na mn eerste jaar gestopt omdat mn interesses er niet geheel lagen.
wat je ermee kan is docent worden maar veel gaan er de vertaal kant op dus vertalen enz. ook kiezen er veel voor literatuur. de reden dat ik gestopt ben is omdat mijn liefde voor het engels vooral lag in het spreken van de taal en dit is maar een klein onderdeel van de studie helaas, het gaat veel in op literatuur, cultuur en linguistiek. en schrijven!

Gelukkig vind ik de literatuur en de taal zelf superinteressant! En de cultuur ook :slightly_smiling_face: Dankje voor de info!

Upje omdat ik er ook wel meer van wil weten :slightly_smiling_face:

Vertaalkant is niet veel vraag naar heb ik gehoord, omdat de meeste mensen wel Engels spreken