Engels SE

Ik moet na de vakantie een SE voor engels schrijven. Ik sta er niet heel goed voor en dit telt best zwaar mee, daarom wil ik er een voldoende voor halen.
We hebben al eerder een oefen SE geschreven, mijn grammatica etc. viel nog wel mee maar mijn docent vond mijn niveau te laag. Ik weet niet hoe ik dit nog een beetje kan verbeteren in de komende 3/4 weken…
Ik wil nu weer een oefen SE schrijven en aan mijn docent vragen of zij het voor mij wil controleren. Tijdens mijn vorige SE was ik eigenlijk ook bang om moeilijke woorden te gebruiken, nu zal ik proberen om wat meer durven te schrijven.
Hebben jullie misschien nog anderen tips?

Misschien heeft je docent nog wat oefentoetsen voor je? Dan weet je waar je op kunt oefenen. En ik kan je ook zeker aanraden om zoveel mogelijk Engelse teksten te lezen en dan alle moeilijke woorden eruit te halen en te vertalen voor jezelf, en oefenen met spelling en dergelijke. Maar met op die manier oefenen vergroot je in ieder je woordenschat :slightly_smiling_face:

Heee! Ik stond voor Engels ook niet heel goed en m’n laatste SE was ook een schrijftoets, hier was ik suuuper bang voor. Ik heb 3 oefenbrieven ingeleverd bij m’n leraar en ze waren alle 3 onvoldoende. Ik was super bang om een onvoldoende te halen, maar had uiteindelijk ineens een 8! Dit was echt een wonder!!
Ik zou als ik jou was goed de grammatica doornemen en een paar standaardzinnen op te schrijven die je in elke brief kunt gebruiken. Sowieso moet je de opbouw van de brief goed weten, zodat je daar in ieder geval geen fouten maakt. Verder zou ik juist niet te moeilijk proberen te schrijven, ik deed at in mijn oefenbrieven wel, maar tijdens het SE heb ik het mezelf zo makkelijk mogelijk gemaakt.

Standaardzinnen! Mag je ook een woordenboek gebruiken? Koop dan een woordenboek waar achterin grammaticaregels en standaardzinnen staan, die hebben echt mijn leven gered bij Duits en Franse examens, haha.

Een engels boek lezen! Geloof me, daar leer je zoooo veel van. Dat red je wel in 3 weken, misschien zelfs 2 boeken. En stel je mocht niet van lezen houden: tv series kijken zonder ondertiteling. De leukste manier om engels te leren ooit!
Je leert namelijk heel veel van het lezen en horen, vooral grammatica. Na een tijdje kun je zelfs fouten uit teksten halen.

Ik zou niet teveel aan de moeilijke woorden denken, grammatica is over het algemeen belangrijker als er naar taalgebruik wordt gekeken.
Gebruik veeeel signaalwoorden! (Firstly, secondly, furthermore, all in all, on the other hand etc.)
Gebruik synoniemen, dus niet steeds hetzelfde woord neerzetten.
(Bijv. I think vervangen voor I believe, in my opinion etc. En ipv ‘I like that too’ - ‘I love that as well’ bijv. )
En inderdaad standaardzinnen, dat kan goed helpen!

Wat moet je schrijven? Een brief of een essay?

[Mijn engels is vooral goed omdat ik series zonder ondertiteling kijk en engelse boeken lees. Vooral je grammatica en woordenschat gaan daar heel erg op vooruit!]