engels praten!

ik vroeg me zo af… kunnen jullie nou een beetje engels praten?
Ik ben 16 en zit in havo5…
maar ik kan echt geen engels…
Als ik engelse mensen tegen kom, geen idee wat ik moet zeggen!
Mondeling was ookeen draaaamaa…
enig idee hoe ik dit kan verbeteren, aangezien ik dit jaar wel examen heb ;$
liefs

Nope. Ik kan er ook geen zak van. Terwijl ik talen toch makkelijk vind als het om schrijven en zo gaat. Ik kan trouwens ook geen zak van Engels verstaan. Blegh. Echt zo erg :l

ik vind engels soms makkelijk, maar sommige woorden vind ik weer moeilijk uit te spreken haha. En engels verstaan kan ik weer wel…

haha … ik heb ook engels, duits & frans in myn profiel
maarecht… versta er niets van & praten kan ik dus ook niet
en met lezen snap ik er geen biet van
heb vorig jaar 0 voldoendes gehaald!

ik ben 20 heb m’n havo nooit afgemaakt… werk inmiddels 2 jaar…
ja ik spreek goed engels, schrijf goed engels… heb een engelse vriend…
tip: probeer via internet in contact te komen met een engelstalig iemand… zo ben je gedwongen engels te spreken zodat je het goed kunt oefenen en zo kan de ander je verbeteren… het is toch trouwens leuk nieuwe mensen te leren kennen :slightly_smiling_face:

hahaha, ik doe nu dat chatten met vreemde
vind ik altyd grappig. Maar snap de helft nooit wat ze zeggen
& kan nooit iets leuks terug zeggen…
dusja, dan is de lol er snel af :wink:

ik ben 15 en spreek wel goed engels denk ik… heb ook veel amerikaanse familie die ik vaak spreek. en ik ga binnekort 2 weken alleen naar amerika dus dan moet ik wel

ik spreek wel goed engels, maar dat komt niet doordat we op school engels hebben ofzo, ik ga al vanaf me 3e naar australie ieder jaar dus dan leer je het vanzelf wel als iedereen om je heen engels praat! en ik ben sowieso wel goed in talen, wiskunde en die vakken juist weer helemaal niet. =)

Ja ik kan het wel verstaan en ook aardig praten, maar als ik nou met een Engelsman zou moeten converseren gaat dat waarschijnlijk ook niet echt lekker, gewoon omdat ik dan van zenuwen dichtklap.

Ik heb eigenlijk engels geleerd door tv kijken.
Ik kijk al sinds kinds af aan engelse series en programma’s.
Eerst met ondertiteling en nu kijk ik zonder.
Ik ben niet goed in het schrijven, maar mondeling dus wel door
die programma’s. Gewoon heel veel oefenen & ga een serie volgen,
praat mee. En ga met je vrienden, familie engels praten, klinkt misschien
vreemd, maar het werkt wel! Succes met examens!
x

ik heb juist geen vakken waar ik goed in ben …
natuurkunde & scheikunde kant op… was altijd drama
dus toen maar frans &alles gekozen
jeeetje man… dat was misschien ook wel de domste keuze
talen liggen mij eigenlijk helemaal niet! haha

mwhaha ik ben zo slecht in Engels… :stuck_out_tongue: Ik heb wel afgelopen jaar mijn vwo examen gehaald :stuck_out_tongue: En ik had zelfs een 6.6 (was ik vet blij mee). Ik heb serieus alle woorden opgezocht die ik niet wist en ook waarvan ik de betekenis niet zeker wist, ik was wel zo’n beetje als laatste klaar (sommige mensen waren al binnen een uur klaar! en je had 3 uur de tijd) en ik heb het ook niet helemaal afgekregen, maar ik had wel een voldoende! En nu sta ik een 6 :slightly_smiling_face:

Ik ook, keek vroeger vaak naar programma’s zoals Saved by the bell, Sabrina, kenan&kell enz. :grinning:
(nogal offtopic)

hahaha ‘saved by the bell’ dat was echt geweldig!

haha mijn leven bestond echt uit die programma’s en hoe heete dat andere nou… Sweet valley High ofzo
hahaha als ik er nu aan denk. slechte programma’s waren dat toch:P

Engels is leuk en makkelijk! :slightly_smiling_face: Alleen ik praat niet met zo’n engels accent, ik vind dat te bekakt. Kijk films zonder ondertiteling en zo, daar leer je echt veel van.

Ja & clueless (als het ook echt zo heette)
haha geweldig! maar dat ik dat altijd keek… :crazy_face:

sweet valley high vond ik zo stom he! saved by the bell en kenan&kell waren wel super!

who loves orange soda? kell loves orange soda! is it true? mmm! I do, I do, I do-oohhh
:grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar weeetje! laatst (najaa, in de zomervakantie) ging ikde hills opde comp zien
zonder ondertiteling dus & daar snapte ik dan wel weer best veel van!
denk ik dan …
maarja daar zeggen ze ook niet zo heeel veel xd

Tegenwoordig heb je niet meer van die goeie, maar aan de andere kant heeeel slecht geacteerde, Engelse/Amerikaanse series xD