Engels praten

Hoi,

Ik heb een probleem. Ik ben niet goed en ook geen ramp in Engels . Ik sta een 5.3 op de Havo, maar a
Nu mijn probleem want als ik in mijn gedachten engels praat spreek ik het goed, maar als ik dan tegen een native Engels iemand praat vergeet ik opeens alles en begin ik te stotteren. Ik weet dan opeens hele makkelijke woorden zoals laatst wist ik duur niet meer en rijden. Dit zijn hele makkelijke woorden en toch vergeet ik ze.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Gewoon doorzetten en veel Engels blijven praten. Ik had dit ook tot ik stage ging lopen bij een Engels bedrijf en ik dus geen keuze had. Nu, een paar jaar later, spreek ik vloeiend engels.

Ja dat is lastig en eng en het enige wat helpt is oefenen, maar dat is nou eenmaal lastig zonder natives in de buurt ik heb er ervaring mee :’)

Het beste kan je gewoon blijven praten, fouten maken hoort erbij. Als je tegen een native praat en je maakt een fout, zal hij/zij dat echt niet erg vinden. Misschien proberen ze je zelfs op weg te helpen.

Je kan ook engelse series kijken en dan eerst met engelse ondertiteling, daarna zonder. Je begrijpt het en dan leer je het soms ook beter te spreken.

Oefenen met écht praten. Praat lekker hardop Engels tegen jezelf, je vrienden, weet ik wie. Je zou zelfs een bijlesgever kunnen nemen om Engels mee te praten (:

Lees engels boeken hardop.
Of praat hardop tegen een knuffelbeest
Zo deed ik dat om italiaans te leren.

Ik heb precies hetzelfde. Dat omschakel moment is even van umm.
Terwijl ik heel veel engels lees enzo.
Gewoon lekker engels blijven lullen en niet bang zijn iets verkeerd te zeggen. Ze snappen echt wel dat het niet je moeder taal is.

Niet bang zijn. Als je naar dit topic kijkt, kun je ook zien dat moedertaalsprekers fouten maken in hun taal, dus maak je niet druk als je dat doet als niet-moedertaalspreker.

Bedankt iedereen! Ik ga hardop proberen te lezen! En niet bang zijn om fouten te maken :slightly_smiling_face: nogmaals bedankt!