Engels opleiding

Hey!
Ik ben 17 jaar, heb vorig jaar mijn vmbo-tl diploma gehaald.
Alleen ik weet niet welke opleiding ik wil doen, ik wil graag in Engeland wonen.
Een opleiding hier in Nederland lijkt me eigenlijk niks, ik wil graag iets met Engels doen.
Zou ik als 17 jarige een Engelse opleiding kunnen volgen of iets?

Mijn ouders zijn niet rijk mocht dat nodig zijn xd.

xxxx

Studeren in Engeland is heel duur en je hebt hier wel een hoog niveau voor Engels van nodig. Misschien dat je in Nederland een opleiding in het Engeland kan doen. Op het MBO kan je dit o.a met de opleidngen toerisme, luchtvaartdienstverlening, eventmanagement, international business studies, international marketing & communications. Dit zijn allemaal versnelde opleidingen. Met sommige opleidingen kun je ook in het buitenland stage lopen. Op deze manier kan je toch nog naar Engeland gaan. Als je je opleiding afgerond hebt kan je nog verder studeren aan het hbo. Bij sommige hbo opleidingen kun je ook een semester in het buitenland studeren, op deze manier kan je als nog in Engeland studeren. Daarnaast kun je vaak ook nog een keer en soms zelf wel twee keer in het buitenland stage lopen. Waardoor in totaal 1 tot 1,5 jaar van je studie in het buitenland kan zijn.

http://www.rocva.nl/mbo/Opleidingen/Overzicht/International_Studies/Pages/default.aspx

Misschien zou je deze zomer naar Engeland kunnen gaan voor een taalcursus, als au pair of voor vakantiewerk. Dit is ook erg leuk om te doen en een stuk goedkoper dan daar echt vier jaar lang te gaan studeren. Als kan een taalcursus nog steeds erg duur zijn, maar je hebt een lange zomervakantie dus zou je hier eerst een tijdje full time voor kunnen gaan werken om geld te sparen.