Engels opdracht.

Ik moet een opdracht voor engels maken, ik denk dat wel meer van jullie hem hebben gehad want mijn docent vertelde dat hij op heel veel scholen word gebruikt.

Je moet vragen in het engels beantwoorden in minstens 100 woorden, maar van sommigen kan ik de uitkomst niet eens vinden…
misschien weet iemand hier de antwoorden van?

• Guinness Stout bier is zowel in Engeland als in Ierland bijzonder populair. Maar er is een verschil tussen de Guinness die in Engeland gedronken wordt en de Guinness die je in Ierland geserveerd krijgt. Wat is dat opmerkelijke verschil?
  • Wat bedoelen Schotten wanneer ze het hebben over een ‘deep fried mars bar’ (letterlijk vertaald: diepgevroren marsreep)

alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Heb je wikipedia al geprobeerd?

ja die heb ik geprobeerd, maar dan kan ik bijvoorbeeld wel iets vinden over engels guinness stout bier, en ook wel over iers guinness stout bier maar ik zie het verschil niet!

Wat is die eerste vraag een onmogelijke vraag zeg. Heeft dit er misschien iets mee te maken?

If you go to Dublin and visit the Guinness “factory”, you will learn that ALL kegs of Guinness are brewed in Dublin. Canada bottles / cans Guinness draught, but the kegs only come from Dublin. Look on the keg if you don’t believe it. If you talk to the bartenders on the top floor at the Guinness Factory, where you get your test pint, they will tell you that it is charged with a 75% nitrogen / 25% CO2 mix of gas and the “perfect pour” is done at 40 degrees. So all this talk about better in Dublin is just that, talk. What you do find in the US is bars that try to serve Guinness just using CO2 because they don’t want to pay for the mixing system; bars that do not know how to properly pour Guinness (go to the home page of Guinness and read about how to do the perfect pour) and bars in the US that don’t have their lines cleaned out enough. Ireland goes through more Guiness per head than any other country and have their lines cleaned by Guiness representatives. I can tell you that Guiness that is not poured properly tastes different because the tap / restrictor valves on the Guiness taps are there for a reason and pulling the tap forward on the first 3/4 fill at 45 degrees and pushing the tap back for the last 1/4 fill straight in makes a difference in the amount of gas that goes into the beer.

Ja dat heb ik ook net gevonden! het lijkt me echt vies trouwens … een gefrituurde mars met bloem, maizena melk en/of bier…
nu die andere vraag nog? :roll_eyes:

Dankje dankje! :kissing:

Ik heb nog 2 vragen voor de mensen die zich vervelen (:

• Welk land was het eerste ter wereld waar vrouwen naar de stembus mochten?
  • In welk land filmde Peter Jackson zijn triologie ‘The lord of the Rings’?

:roll_eyes:

Nou natuurlijk google ik wel! maar ik heb heel veel vragen en bij de meeste is het antwoord niet zo makkelijk te vinden.
Dus ik dacht dat dit wel vragen waren waar sommigen misschien zo het antwoord op wisten? (:
De rest zoek ik zelf!
maar toch heel erg bedankt!

Guinness is 6% Alc / Vol in Ierland ; Guinness voor de Amerikaanse markt is gepasteuriseerd en verder verlaagd Alcoholgehalte tot ca 3.3 %

bron: http://translate.google.n…nyc-whats-the-difference/