Engels luistervaardigheid verbeteren

Hooi,

Op school krijg ik wel eens van die Engelse luistertoetsen. Daarvoor haal ik altijd tussen de 5 en 5,5. Ik wil m’n Engels luistervaardigheid verbeteren.
Ik weet dat je vaak Engels moet luisteren, dat doe ik namelijk al. Ik kijk heel veel Engelse series, luister naar het nieuws in het Engels (bbc en cnn). Maar bij zulke toetsen haal ik nooit een voldoende…
Weet iemand wat ik misschien fout doe? Ik ben al naar mijn leraar gegaan en ze zegt (zoals bijna iedereen) luister veel Engels, maar dat doe ik al een tijdje.

De volgende luistertoets telt best zwaar mee, 20%. Ik sta tot nu toe een voldoende voor Engels, maar als ik voor die toets een onvoldoende haal.Ben ik bang dat het dan moeilijk is om mijn cijfer nog op te halen. Weten jullie misschien wat ik fout doe? En hoe ik bij zulke toetsen een voldoende kan halen?

Kijk je met ondertiteling? Anders kun je misschien zonder ondertiteling gaan kijken of juist met Engelse. Het verschil met kijken en luisteren is dat als je een Engelse serie kijkt je ook nog uit de context en wat je ziet redelijk kan opmaken wat er gebeurt. Probeer anders Engelse nieuwsradio.

Ik kijk altijd zonder ondertiteling.
Engelse nieuwsradio is wel een goeie.
Kan het ook een probleem zijn omdat ik naar Amerikaanse films kijkt ipv Engelse films?

Misschien kan je proberen films/series te kiezen die iets te maken hebben met de leerstof waarvoor je op dat moment moet leren. Ik vind het eigenlijk best raar dat je series kan volgen zonder ondertitels, maar dat een toets maar nipt lukt. Maar ja misschien komt het inderdaad door het brits accent. Skins en Orphan black zijn goede Britse series.

Ik versta Amerikaanse series wel goed, alleen Engelse (Britse) series niet. die kijk ik altijd met ondertiteling (Engelse), zodat ik ook nog leesvaardigheid train. Voor luistertoetsen ben ik zelf ook niet goed.

ik heb wel een paar tips bij de luistertoetsen zelf, miss dat dat help :slightly_smiling_face: