Engels luistertoets

Hai, ik sta best laag voor engels (4 ofzo).
Ik heb donderdag een luistertoets, en wil daar een beetje voor leren…
Maar weet iemand hoe je dat sowieso zou kunnen leren?
Want ik wil m’n cijfer een beetje ophalen.

Niet. Je kan even googlen op ‘engels cito’, en misschien dat je nog wat tips vindt en woorden die handig zijn om te kennen. Maar als je had willen oefenen voor een luistertoets, dan had je minstens een maand geleden moeten beginnen.

ik weet niet of je echt nog hoofdstukken hebt bij engels? anders zou je nog eventjes de woordjes kunnen doorlezen en misschien een paar luisteropdrachten uit je werkboek (als die erin staan) maken. Verder zorgen dat je op tijd op bed bent en goed geconcentreerd blijven bij het luisteren van de tekst. En maak je niet te druk voor een eventuele onvoldoende, want daardoor ga je het juist alleen verpesten. Als je je best ervoor hebt gedaan is het goed, meer kun je niet doen!

Heel veel succes donderdag! x

Ik haat Engels luistertoetsen >< Hoogste dat ik heb gehaald is een 5,8 geloof ik. En 1 keer een 7 omdat ik alles had overgeschreven van m’n vriendin. (Wat dus niet telt).

Het hoort niet bij een hoofdstuk ofzo, en je kunt er niet echt voor leren.
En er zijn 3 versies, dus afkijken kan niet :’(

Het is nu een beetje te laat om nog te beginnen met oefenen.
Maar voor eventuele volgende luistertoetsen: kijk engelse programma’s, er zijn zoveel leuke programma’s op bbc. En het helpt echt goed. Je kan ook naar engelse radio luisteren, maar daar word over het algemeen niet zo veel gepraat. Of je moet er plezier in hebben om naar zo’n saaie nieuwszender iets te luisteren ^^

Inderdaad, wat hierboven is gezegd, nu nog iets leren helpt niet.
Maar je kan ook vragen aan je leraar/lerares of die nog tips heeft of misschien met je kan oefenen (doen ze bij mij op school wel, in iedergeval met leesteksten).

Je kan idd veel engelse progamma’s gaan kijken, maar voor wat wij kunnen ontvangen is niet altijd even leuk, maar films zonder ondertiteling kan natuurlijk ook prima!
& engelse boeken lezen helpt denk ik ook, hiermee vergroot je je woordenschat en zal je dus meer woorden snappen als je ze hoort.

Niet dat ik wil opscheppen ofzo, maar ik heb er altijd een 7/8 voor :x
ik leer er niet voor… gewoon góed luisteren je kan het vast :grinning:

oeps foutjee, ik dacht dat er leestoets stond ^^’’

Nja, goed oefenen :grinning:! succes

films zonder ondertiteling kijken :'D
(op www.surfthechannel.com staan er heel veel gratis)

HELP deze topic is wel een beetje dood maar wat zijn belangrijke woorden om daar voor te weten?

Die zijn er niet in het algemeen, elke toets is anders :’)

ik was ook heeeeeeeeeeeel slecht in engels luistertoes!
bij onze officiele voor 't examen ging ik gewoon luisteren net als je naar de radio doet… normaal ging ik denk ik veeel te geconcentreerd leren.
en ik had maar 1 fout! OMG OMG OMG! ik was de beste van de havo 5 klassen! :open_mouth:
maar kan ook gewoon ontzettend veel geluk zijn. heb vrij veel vragen gegokt! en blijkbaar goed ook! =p

Wat heel goed werkt voor je engels en ook luisteren
is een engelse film kijken
en dan zonder nederlandse ondertiteling, evt kun je wel engelse ondertiteling doen.
En als je dat vaak doet begin je het als het goed is te begrijpen. Je kunt denk ik het beste een film doen die je wel een beetje kent anders snap je er niks van xD

Daar kun je niet echt voor leren geloof ik. Maar je moet goed naar het héle stuk luisteren. Soms denk je dat je het antwoord al in het begin hoort, maar staat het echte antwoord pas verderop in het verhaal. Dus als ik jou was zou ik het sowieso uitluisteren.

Ik haal er namelijk ook altijd laag op, een 5 ofzo.