Engels lerares worden

Hey meiden,

weet iemand met welke opleiding je engels lerares kan worden?
Ik heb google al geprobeerd:")

pabo ?

Engels aan de uni + educatieve master.
Of Engels aan de hogeschool
Of Engels aan het mbo (kan dat? geen idee eigenlijk)

http://www.loi.nl/Hogesch…MXhkbb32KgCFcJG3godUFjWsA

Respect voor jou, ik zou echt pissed worden van pubers lesgeven :'D

Of deze:
http://www.voltijd.hva.nl/leraar-engels/

Ah, das best kut eigenlijk. Ik doe op dit moment een mbo opleiding waarmee ik ga stoppen, dus ik moet eigenlijk iets op 't mbo vinden maar ik weet niet of ze dat wat ik wil wel op t mbo hebben. argh

Dan kun je toch eerst een opleiding voor onderwijsassistente doen, geloof ik?

O ja? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, nog maar ns rondzoeken op google :")

Of vragen aan iemand op ‘school’?

Ja haha, dat ga ik zeker ook doen. Heb deze woensdag sowiezo een gesprek op school, het gaat op deze opleiding wat ik nu volg niet goed. Daar komt mijn volgende opleiding zeker aan bot dus dan kan ik dat meteen vragen. Toch bedankt voor je reacties! :grinning:

Dat had mijn nicht ook gedaan. Ze kwam van vmbo en wilde lerares worden. Toen had ze eerst gestudeerd voor onderwijsassistente en met dat diploma kon ze naar de pabo. Dat is natuurlijk wel iets anders als leraar voor het voortgezet onderwijs, maar ik denk dat het wel kan. En anders moet je het inderdaad is aan iemand op school vragen.

Op de fontys in utrecht en tilburg kun je lerarenopleidingen doen in een vak naar keuze! :slightly_smiling_face:
Ik zelf ga spaans doen maar Engels kan natuurlijk ook !

Hbo lerarenopleiding of inderdaad universiteit + educatieve master.
Dus je zou eerst bijvoorbeeld mbo onderwijsassistent kunnen doen en daarna op het hbo lerarenopleiding engels.
Het is trouwens niet heel erg makkelijk, leraren opleiding engels, van wat ik gehoord heb dan.

Je kan toch dan gewoon lerarenopleiding Engels doen? Of ligt dat te voor de hand?..

ERdit: Zie nu pas dat je MBO bedoelt :’)

Eerst dus een mbo opleiding doen en daarna hbo lerarenopleiding.