Engels, hopeloos!

.

Ik heb geen idee. Maar veel succes!

Up (:

Mischien beginnen met i am en werkwoorden enzo?
Ik weet nog wel in groep acht begon ik ook met dat soort dingetjes en cijfers?

je vriend veel naar programma / films kijken die engels worden gesproken en eventueel met ondertitelingen (zo leer je onbewust erg veel woorden) en verder ja gewoon bij het begin begin lijkt mij zo.

Alleen maar Engels praten met hem ( ook werken met handgebaren )
Laat hem naar Engelstalige films kijken, met en zonder ondertiteling.
Verder gewoon de belangrijke werkwoorden oefenen. Leer hem om zinnen te formuleren en vragen te maken. Geef hem ook huiswerk mee.

misschien via hema zo een cursus doen ofzo?
dan leer je vanagf het begin dus de basis iniedergeval en dan kan je steeds moeilijker dat werkt ook met audio en geloof via de computer dus dat is misschien ook wel makkelijk.

en ze zeggen dat het schijnt te helpen als je met oordopjes in gaat slapen waar dus die engelse lessen opstaan dat je het dan beter in je opneemt…!niet dat je dan de volgende ochtend meteen vloeiend engels spreekt:P
maar dan neem je het goed op en dan kan je overdag weer verder leren en bv met hem dan op gegeven moment engels gaan praten misschien dat dta helpt?

Hij moet een engels boek lezen!
Zo leer je het het snelste!

Gewoon elke dag engels tegen elkaar praten.
Of inderdaad een engels boek lezen, eerst bijvoorbeeld kinderboeken en daarna wat serieuzere.

.

koop hem pokemon. Zo heb ik engels geleerd op m’n zesde

Mijn lerares zei altijd dat je Engelse film moest kijken met ENGELSE ondertiteling. Zo leer je lezen en ook meteen de uitspraak dus kan je leren praten. Ikzelf kijk ook gewoon films/programma’s op internet en dat is zonder ondertiteling en dat leer ik ook steeds beter te begrijpen.
Ik denk dat jullie gewoon moeten oefenen, oefenen en oefenen (met alles), maar helaas: hij zal ook écht woordjes moeten leren, want zonder woordjes kan je natuurlijk helemaal niet praten.

Gewoon tijdens de bijles, GEEN Nederlands gebruiken. Of Vlaams? Je gebruikte “buizen”, dus ik neem aan dat je uit België komt, hehe.

In ieder geval, leg het maar in simpeler Engels uit, teken het, doe het na, maakt niet uit. Maar geen Nederlands! Zo wordt hij gedwongen om zijn hele hersenen als het ware “om te schakelen” naar Engels, en hoewel het in het begin misschien wat stroef gaat, zal je na een paar weken al wel verbetering opmerken (nouja, ga ik van uit dan). Verder praat over wat hij leuk vindt! Eigen interesse in iets werkt altijd motiverender, houdt hij van voetbal? Ga praten over de Champions League. Ofzo. Aangezien jij al beter Engels kan, kan je gewoon makkelijker wat Engelsje teksten over (onder andere) zijn interesses lezen, als een soort voorbereiding. Verder inderdaad Engelse/Amerikaanse programma’s kijken, met Engelse ondertiteling, meteen goed voor je leesvaardigheid.

Verplichte filmavonden ^^
En dan inderdaad films met engelse ondertiteling, maar ook zonder.
En lezen in het engels, dan wel in iets in wat hij intresant vind.

Ik heb het mezelf geleerd door intervieuws op te zoeken van bands -artiesten die ik leuk vond. En de magzine’s, de beste rockbladen waren in het engels :grin:

haha ik ook :’).

On: zo’n beetje alle tips die ik kan bedenken zijn al genoemd =).
B.v.
Als huiswerk grammatica leren, zoals ‘i am’ ‘she/he/it is’. (of hij daar nou goed in is of niet hij zal het echt moeten leren)

s’middags, gesprekken in het engels

s; avonds (je kan de ondertiteling van de tv series enzo ook veranderen of niet? (volgens mij kan dat wel als je digitaal hebt en niet met kabel (wij hebben gewoon kabel) zo ja dan moet hij dat gewoon op engels instellen).
& engels boek lezen.

Het is wel veel natuurlijk, maar het is gewoon een voorbeeld
en tv kijken en boek lezen is redelijk ontspannend.
Je moet maar kijken.

Laat hem bijv. eerst een film in het Engels bekijken met Nederlandse ondertiteling. vervolgens paar dagen later alleen in het engels en dan het boek ervan in het Engels laten lezen!

Twilight is een tip! Dik boek, maar goed te lezen. Als het hem wat lijkt kan ik voor een prijsje dvd van Twilight zonder ondertiteling branden en boek in het Engels aan het verkopen.

klinkt raar, maar mtv kijken helpt echt een hoop :stuck_out_tongue:
engelse films kijken trouwens ook, als je het vaak genoeg doet herken je heel veel woorden en weet je alle basis dingen.
en … het is veel leuker dan leren!

http://www.radioguide.fm/…o_england/bbcworldservice volgens mijn engels leraar helpt dit heel goed en hem een stukej in het engels laten schrijven de fouten aanstrepen en hem zelf de fouten laten verbeteren misschien?

ik heb ook heel veel moeite gehad met engels! dit heb ik opgelost met de stepping stones site (ik weet niet of je vriend ook deze methode gebruikt?) je moet dan 3de editie kiezen en dan h/v 1-3. Dan kan je bijv woordjes oefenen met woordjesleren.nl en op die stepping stones site grammatica. En dan staat er bijv. dat je de passive moet leren, dan kan je op passive oefeningen googelen. Dus je begint met hoofdstuk 1 van 1hv en gaat zo verder naar H2 etc. Zo heb ik in een vrij korte tijd heel goed engels geleerd, en terwijl ik normaal 4’n haal voor mn proefwerken had ik verleden week ineens een 8,zoveel!! Dus dat zou je vriend ook kunnen proberen, hoop dat hij hier wat aan heeft!

.