Engels... HELP!

Omg ik faaal echt heel erg in engels !
Ik doe nu 4 atheneum maar ik sta best wel slecht voor engels. Terwijl ik gewoon altijd veel engelse/amerikaanse films kijk.
Hebben jullie tips om mn engels beter te maken?

& ik heb aankomende periode een luistertoets maar daar ben ik juist echt heel slecht in!

Kenne jullie een aantal luisteroefeningen? Zoja wil je die hier dan droppen :slightly_smiling_face: dat zou me echt enorm veel helpen !

probeer als je een dvd kijkt ook met engelse ondertiteling te kijken!
Dat hielp mij tenminste voor een luistertoets dat je eraan gewend raakt.

uppp?

Luister eens naar het BBC news ofzo. Dat moesten wij voor school ook altijd, en dan in het kort opschrijven waar het allemaal over ging. Dat helpt best goed!
Je kan ze op die site luisteren, er zit dan geen beeld bij zodat je je echt kan concentreren op wat er gezegd word. Of heb je een kijk- luistertoets?

Ik zou meteen voor de ‘harde’ aanpak gaan en zonder ondertitels kijken… Misschien kan je een Engels nieuws journaal kijken ofzo? Dit is leerrijker en de kans is groter dat je zoiets op je luistertoets zal krijgen dan iets van een serie…

oke… maar ik moet ook zeg maar leren dat ik het begrijp zonder personages enz. te zien. Dus dat je t alleen hoort zonder dat je iets voor je ziet?

ja ik krijg zeg maar een luistertoets dat je bijv. mensen hoort praten over iets. Maar ken je misschien een site waar ik t kan oefenen waar ook opdrachten staan?

Ohja dat’s wel een goed idee! Ga ik gelijk ffies doen. Maar ken je ook een luisteroefening waarbij opdrachten staan?

veel engels lezen en luisteren
practicing is the right thing to do

lezen ben ik juist echt supergoed in haha :slightly_smiling_face:! Maar luisteren nou weer niet, dat gaat gewoon veeel te snel voor mij.

up? kent niemand zo’n site met oefeningen :frowning_face:

Ik denk dat je wel veel kan vinden op de site van de BBC :wink:

http://esl.about.com/od/i…evel_English_Learners.htm

Hier kan je er een paar vinden (:

ja haha. maar ik wil juist oefenen met vragen erbij :blush:

Nee sorry, ik heb op internet een beetje rondgekeken voor je, maar ik kan er zelf ook niet echt iets van vinden. Oefenen jullie op school niet met oude CITO-examens?

oh thnq voor t zoeken ! <3. Ik kan ook niks vinden haha.
Nee ik heb zo’n kutlerares die alleen maar wilt dat we onvoldoendes halen ofzo :frowning_face:

Hier kan je een paar luisteroefeningen vinden :slightly_smiling_face: Mét invuloefeningen

Dat is lullig zeg…
Is die luistertoets wel voor punt dan? Want dat vind ik echt niet kunnen dan.

Dankjewel <3 !

Ja het is voor een cijfer :S.
Het is echt een klotewijf ;o. !