Engels Formele brief.

[i]Hi,

Ik ben niet zo goed in Engels, maar er zijn vaak standaard zinnetjes die ik kan gebruiken, zoals als een afsluitende zin; I thank you in advance…

Weten jullie toevallig standaard Engelse zinnen die je kunt gebruiken vandaag met de formele brief van Engels?

Dankjulliewel![/i]

zometeen examen engels?
als je vmbo bb of kbdoet heb je geen brief bij gl&tl wel
google het anders even…

hmm. als je moet beginnen met de brief dingen als : First I would like to introduce myself.
en aan het einde: I will appreciate it if you will write me back.
ik heb m’n examen ook om 13.30

Woaahh ik ook, zo eng.

hoe moet dat ookweer in het begin, met die adressen enzo?
wat eerst, en wat daarna, enz?
en hoe zit het met al die hoofdletters,
en hoe sluit je af? xD je mag nou geen yours.

oh ja engelse brief dat word bij mij een grote kladboel:P
mja in ieder geval woordenboeken meenemen!!! dat helpt .
ik heb zometeen ook van half 2 tot half 4 examen, van theoretisch.
dusja en engels is mijn vreselijkste moeilijkste vak hahaha.
nja succes en met mijn engelse vaardigheden kan ik je echt niet helpen :stuck_out_tongue:
xxx

maar is er ook kans dat je een informele brief krijgt??
dat kan ik namelijk al helemaal niet :S
xx

het is toch eerst het adres van jezelf
regel overslaan
adres van de ontvanger
regel overslaan
datum
regel overslaan
Dear Mr/Mrs … (aanhef)
regel overslaan
brief met alinea’s
regel overslaan
Yours sincerely,
Naam (afsluiting)

ik heb er met mijn tentamen een 10 voor gehaald, dus ik maak me er echt niet druk om. ik kan het wel dromen.
eerst je eigen adres, zonder je naam, dan die van degene waar je aan schrijft (vergeet niet het land erbij te zetten!) dan de datum, dear sir/madam, inleiding, middenstuk, slot, Yours faithfullly/sincerely, een krabbeltje, en je naam tussen haakjes en klaar is kees ^^

eerst eigen adres zonder naaam!
inclusief land*The Netherlands en geen Holland*

Dan adres van de ontvanger…
Plaats+Datum *maand met hoofdletter*
Dan je opening *simpel Dear Sir/Madam, enne als je de naam weet gebruik die*
Je brief in minimaal 3 alinea’s
Je afsluiting als je de naam weet Yours sincerely en als je hem niet weet Yours faithfully,

En dan je naam…

Kijk anders even op http://www.schooltv.nl/ei…=templates%2Finfoblok.jsp

Die schooltv site is súper handig!

bij mijn in de woordenboek staat gewoon de hele uitleg van de brief … mag dat wel??

ja dat mag want je mag een woordenboek bij je hebben.
ik weet alleen nooit het verschil tussen formeel en informeel maar dat merk je vaak wel aan wat je moet schrijven enzo.
afsluitende zin: I hope to hear from you soon

[i]Want weet je wat het is… je moet volgens mij aan een maximum woorden houden. en ik ga er normaal overheen met oefenbriefen.
Ik hoop zó dat het goed gaat… :slightly_smiling_face:

Maar bedankt voor de 2 zinnetjes sowieso.

‘First I would like to introduce myself.’

En

die andere weet ik niet meer uit me hoofd… even goed doorleren dan :stuck_out_tongue:.

^^
Succes allemaal![/i]

haha dat zinnetje gebruik ik ook altijd!

NIET JE EIGEN NAAM
adres gegevens

aan wie je de brief schrijft:

Datum

Dear sir/Madam,

Inhoud
VERGEET GEEN ALINEA’S!

Op het einde:

Yours Sincerely,

Je krabbel

Je naam

Hoe ging het bij jullie? bij mij niet echt geweldig… eerder slecht (A)

[i]Die brief ging super goed. Alleen met tekstverklaren heb ik maar 15 punten gescoord :’(.

En ik maar heel t jaar zeiken bij mn mentor; ik heb bijles nodig voor Engels. Hij gaf het niet. Nu komtie er dus achter. Als ik die brief heb verkloot, mag ik de diploma op mn buik schrijven. En dan heb k stierlijk de neiging hem af te maken.[/i]

hebben jullie al op www.cito.nl naar de antwoorden gekeken?
ik vond het trouwens best moeilijk ook al is engels niet bepaald mijn slechtste vak

Ik vond engels ook moeilijk. Ik vond het echt dom dat er allemaal van zulke lange teksten in stonden maar de brief ging wel. Ik heb ongeveer 22 punten zonder de brief.

Hey alvast een tip voor alle examenleerlingen van vorig jaar, kijk een op www.watmoetikweten.nl deze site is echt vet handig om je examens te leren! heb er echt super veel aan gehad vorig jaaar!