Engels examen.

Hallo,
Ik weet dat jullie in Nederland als 2de taal Engels hebben.
Ik moet tegen maandag een tekst indienen voor mijn mondelinge examen.
Willen jullie kijken of er fouten tussen zitten?
En of er mss iets veranderd moet worden of iets bij te voegen van tekst.
Heel erg bedankt al vast!!

I’m Cheerful. I laugh a lot and I’m a optimistic person. Sometimes, I’m introspective. I think of what other people think about my inner and outer person. I’m also sensitive person. I have sympathy for people in a difficult situation.

The most of the Flemish youth find themselves materialistic. They want to determine their own opinion and they have dreams in their mind. They dream of their own home, a family, a job, … And most people come to their own opinion. Find loyalty and openness in their relationship important. Most children studying a lot because they want a good job later. Almost everyone has a laptop, mobile phone, iPod … Everyone wants the latest mobile phone, because there is new technology on. Because of that we surf many on the internet. All these things we like to spend money on, sometimes I think we give too much money on these things. Not so many children get pocket money. They have most things already and I don’t think they used a lot of money, because they have everything from their parents.

The relationship between me and my parents are fairly good. They are modern, but sometimes they are old-fashion.

I spend a lot on facebook. I’m curious what everyone is doing or has done. It is useful to know birthday of your friends. You remain aware of friends, family and acquaintances.

Hmm er zitten aardig wat fouten in, het lijkt alsof je hem letterlijk door de vertaalmachine hebt gehaald. Ik heb nu geen tijd om er naar te kijken maar ik zou als ik jou was iemand die goed is in engels er nog even naar laten kijken. Succes!

Holy cow. hier wil ik niet eens aan beginnen.
Ten eerste staan er veeeeeelste veel 'I’s in.

Ik ben er heel slecht in en toch bedankt.

Het punt met deze tekst is niet dat er enkele foutjes in zitten, maar de schrijfwijze. Het is veel te veel met ‘I’ geschreven zoals hierboven ook al werd opgemerkt en het springt een beetje van de hak op de tak. Dit kun je dus niet zomaar even verbeteren, dan zou je de hele tekst moeten herschrijven. Er zitten wel kleine foutjes in, maar ik denk dat je er beter even samen met je ouders/leraar voor kunt gaan zitten. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.