Engels examen VMBO K

Wat leren jullie hiervoor? volgens mij kan je niks leren… behalve een brief schrijven maar die krijg je niet toch?

xx

Oke, ik weet niet wat je voor het Engels examen krijgt. Ik zit op Havo namelijk. Maar ik heb van mijn Engels leraar in de derde klas een keer gehoord dat je een brief moet schrijven.

:astonished: oo ja mijn probleem dus nu… ik heb geen voorbeed brief meer waar alle eisen op staan…

Bij de brief is het belangrijk (dat kan je als enige echt leren namelijk) dat de conventies goed zijn. Die indeling zegmaar. ik weet niet of je die weet?
(ik doe vmbo-t)

hmm :blush: nee niet helemaal …

moet ik hem typen?? :grinning_face_with_smiling_eyes: :relieved:

haha graag als je wil hihi

trouwens moet alles in een engelse brief links? ja he

klik

je eigen adres… ( zonder je naam erboven, en eronder The Netherlands)

datum

adres van naar wie je het stuurt. (met waarschijnlijk ook eronder Great Britain (kan ook Ireland zijn ofso:P)

Dear Sir/Madam, (sir+madam moet met hoofdletters!)

Dan komt je brief.

(je moet ook altijd een slot, dan moet je gewoon doen: I hope to hear from you soon.)
Je sluit af met:

Yours sincerely,

(volgens mij komt dan hier je handtekening)

En dan hier nog gewoon je naam+achternaam.

Ik hoop dat je het snapt :slightly_smiling_face: Maar dat van je handtekening en naam weet ik voor 99% zeker :stuck_out_tongue: maar als het miss toch niet zo is wil ik niet de schuld krijgen :stuck_out_tongue:

hahaha???
als je niks zinnigs weet te zeggen reageer dan niet ik heb hier namelijk niks aan;)

dankjewel!!

nou ik vind hier net iets aan daar staaat dat je bovenaan je eigen adres moet doen en dan onderaan aan het einde van je biref het adres naar wie je het stuurd

Ow, maar weet je niet meer hoe jij het kreeg op school? ik heb het zoals mijn brief zegmaar :stuck_out_tongue: uitgelegd op school gekregen en we moesten veel oefenbrieven maken en inleveren bij leraar. Dus ik zou eerder die van mij kiezen :flushed: Maar kijk maar :slightly_smiling_face: Graag gedaan in ieder geval :wink:

Wij leren Yours Faithfully.

Nee!
Het adres waar je het naartoe stuurt moet NIET aan het einde.

oeps 2 x gepost. comp deed raar XD

Staat het niet gewoon in je boek?
In mijn boek slaat gewoon hoe je een brief maakt.

Is het niet zo dat faithully niet altijd kan maar sincerely wel?? (ligt denk ik ook aan leraar)
Moet faithfully of sincerely trouwens met hoofdletter?

Ja met hoofdletter!
Nou dat is het dus he staat wel in mijn boek maar de heletijd anders en ik vind hier nou een voorbeeld ding wat we gekregen hebben en die is ook weer anders enop internet WEER anders… en enige probleem is nu dat ik niet weet hoe het adres van de ontvanger moet

jou adres
datum
zijn adres

jou adres
zijn adres
datum

jou adres
datum
brief
zijn adres

:face_with_raised_eyebrow:??

als het goed is krijgen wij geen brief, maar is het examen van Basis wel een brief. ik heb gehoord dat wij wel een samenvatting krijgen. en vergeet je woordenboek niet.