Engels & Duits Mondeling

Hej meiden!

Ik weet dat er al heel veel over te vinden is (en ook op girlscene) over dit onderwerp, maar desondanks kan ik maar geen goede onderwerpen vinden…
Ik zoek dus onderwerpen voor mijn mondeling. Ik moet over vijf verschillende onderwerpen praten, ingedeeld bij de volgende ‘thema’s’:
Persoonlijk, Cultuur en maatschappij, Heden en verleden, Engels in de wereld, en dan nog een gelezen boek…

Nu kan ik bij het kopje persoonlijk nog wel iets vinden, maar de rest vind ik echt een ramp… Zouden jullie mij kunnen helpen? :slightly_smiling_face:

Oja, daarnaast moet ik ook voor Duits een mondeling houden binnenkort. Dit mag elk onderwerp zijn zolang het maar iets met duits te maken heeft. Hebben jullie een idee?

Dankjewel voor het lezen!
Liefs

nog een keer omhoog… ^^

Dus Bij Duits én Engels moet je al die vijf verschillende onderwerpen gebruiken?

Nee bij engels moet ze het geloof ik wel gebruiken en bij Duits moet het maar 1 onderwerp zijn dat met Duitsland te maken heeft als ik het goed begrepen heb.

Misschien bij engels in de wereld, engels als wereldtaal? Bij cultuur en maatschappij de burka, bij heden en verleden de 2de wereldoorlog en dan nog je boek. Succes in ieder geval!

Oh en bij duits de braadworst misschien? Ik heb niet zo’n grote duitse kennis, haha.

Het is inderdaad zo dat ik bij engels de 5 onderwerpen moet doen, en bij duits maar 1 thema. Dankjewel voor je ideeen Spazzolino! Ik heb er zeker wat aan :grinning:
hahaha, en die braadworst :grinning: Ik had er idd over nagedacht. Iets met duits eten vind ik wel heel leuk! Denk alleen dat heel veel mensen het over de braadworst gaan hebben ;p