Engels docent

Op mijn school hebben wij een Engels docent die verschrikkelijk streng is. Soms is dit ook wel nodig vooral bij een paar mensen uit mijn klas.

We kijken vaak de hele les na, maar als je aan de beurt bent en je hebt het antwoord fout of je weet het niet, word die altijd boos of hij zegt dingen zoals:
‘‘Kom op (naam), dat weet je toch wel?’’ *Beetje lachen*
Hij blijft ook altijd met de beurt net zolang bij jou totdat je het weet. Dus hij vraagt niet iemand anders die het antwoord wel weet.

Dit maakt mij altijd verschrikkelijk onzeker, en ook een ander meisje uit mijn klas maakt dit onzeker.
Ik zie ook altijd erg tegen die les op, ik heb het drie keer over de week verspreid, 50 minuten lang.

Ik vind het een verschrikkelijke les en weet niet wat ik moet doen zodat het me minder onzeker maakt en ik er niet tegen op hoef te zien.

Hebben jullie hulp voor mij?

up.

Dankje. :wink:

Up!

ik weet hoe je je voelt, ik had ook zo’n leraar. Verschrikkelijk! ik kwam haast nooit meer naar zijn lessen, ik kon er ook niet zo goed tegen. Maar uhm misschien moet je het eens tegen je mentor zeggen ofso? Dat die het tegen die engels docent kan zeggen

Ik had een begeleider vorig jaar op stage, in groep 7.
Hij terroriseerde de leerlingen door ook dat soort dingen te doen.
De leerlingen namen het met een korreltje zout, maar leerden wel veel door zijn strengheid.
Wat ik je aanraad, is om de les te maken en rustig te blijven.
Doorademen en controleer je ademhaling en luister lekker mee met de les.

Ik had zo’n leraar voor Duits.

En achteraf ben ik hem dankbaar. Hij zorgde ervoor dat ik ging leren, en als ik zijn vragen wel goed had, dan kreeg je juist complimentjes waardoor het alleen maar beter ging.

Als je wel hebt geleerd maar het echt bent vergeten, dan zeg je dat en vraag je of hij een hint wil geven of het woord in een zin wil gebruiken. Vaak weet je het dan wel weer.

Pfoe. Had ik maar zo’n Engels leraar. Mijn Engels leraar laat ons amper wat doen. Hij geeft nooit huiswerk op bij ons, terwijl ik echt Engels goed wil beheersen. Mijn Nederlands leraar is wel heel streng. Maar dat is juist goed, dat er van die strenge leraren tussen zitten. (Niet alleen maar natuurlijk.) Ik ben heel erg vooruitgegaan met Nederlands. Ben ik hem dankbaar voor haha. Maar misschien kun je thuis heel erg geconcentreerd je huiswerk maken, zodat je bijna zeker weet dat het goed is. Zo ben je al iets zekerder in de les. En als je echt iets niet weet, tja, dat kan gebeuren. Dat weet hij ook. Hij deed ook vast niet alles goed vroeger. :’)

Je beter voorbereiden op de les. Dus als je weet dat hij bijv. paragraaf 2 behandeld, dat van te voren doorlezen etc.

Praat met de klas erover met je mentor.