Engels discussie

Onze stelling luidt als volgt ‘De toetsweek verbieden’. Nu ben ik erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Ben je voor of tegen en waarom?

Wat ik ervan vind? Dat jij je eigen huiswerk mag gaan doen.

Dat is niet wat ik bedoel, volgens mij begrijp je dat best :slightly_smiling_face:

Nee, dat is het wel. Ik neem aan dat je onze antwoorden wil gebruiken voor je discussie. Je hebt toch zelf ook wel een beetje voorstellingsvermogen?

Lol… dit is wel een hele sneaky manier om iemand anders je huiswerk te laten maken (’:

Gewoon lekker je eigen argumenten verzinnen lijkt me zo

Ik ben voor. Ik heb zelf op een school gezeten zonder toetsweek en ik ben prima de 'heftig" examenperiode doorgekomen.
Wij hadden gewoon het hele jaar door toetsen. Iedere week zo’n 4 SO’s en in de onderbouw 2 “grote” toetsen die bijv iedere havo 2 klas tegelijk kreeg (wij hadden zo’n 7 havo 2 klassen en 21 brugklassen) en dan in het examenjaar en voorexamenjaar iedere week 2 PTA toetsen.
Dt heeft prima gewerkt en ik snap niet waarom je zo’n rampzalige stressvolle week moet plannen. Hier leer je alleen maar van alles tot het laaste moment uit te stellen en excuses te verzinnen als " ja ik leer niet voor bio, want wiskude is belangrijker en dat heb ik ook deze week"

Ik snap niet waarom dit zo negatief wordt gezien. Als iemand vraagt om de mening van anderen om zo verschillende standpunten te bekijken, dan is daar toch niks mis mee? Als zij voor de stelling is kan het best moeilijk zijn om argumenten tegen de stelling te bedenken. Trouwens, het is een Engels discussie, dus ze zal het grotendeels zelf moeten doen ivm vertalen :’)

Zelf ben ik voor. Ik heb vaak 2/3 toetsen op een dag en dat is gewoon niet te doen. Ik heb een week lang super veel stress, en laat sommige vakken schieten omdat ik daar niet genoeg tijd meer voor heb. Mij lijkt het veel makkelijker om het hele jaar door toetsen te hebben, zodat je je daar beter op kan focussen.