Engels boekje "Don't tell"

Kent iemand dit boekje? Het is een engels boekje. Ik ben op zoek naar een samenvatting. Als je een samenvatting hebt reageer dan alsjeblieft! Ik snap niets van dat boekje.

google?

nothing

Zit jij soms op het mendel :slightly_smiling_face: Ik heb hem wel gehad trouwens en ik had een 9 :grinning:

Nee, derde van het laurenscollege… Heb jij heel toevallig een samenvatting van dat boekje? (Ik bedoel het boekje geschreven door Sandra Glover, er schijnt ook nog een andere te zijn)

Wat staat er op de achterkant van het boekje? (Ik bedoel hoe het verhaal daar beschreven staat enzoo)

During their first dramatic meeting Kirsty gets confused by Simon’s mysterious words. She is determined to uncover the reasons for his strange behaviour. She finds herself drawn into the secrets of Simon’s past. But the more she discovers about him the more she begins to fear that Simon’s ‘accidents’ are not so accidental as they seem to be and that his life might be serious in danger

Ik begrijp het boek niet

Aah jaa dat is de zelfde :slightly_smiling_face: Ik heb geen tijd om een samenvatting te maken… (Tentamens…) Maar alles wat je niet snapt mag je wel vragen!

Hoofdstuk 1.
Kirsty: wacht op Jamie, die niet komt opdagen. Kirsty gaat door het park terug naar huis, vind Simon (nep) bloedend en hij zegt Don’t tell.
Hoofdstuk 2.
Simon: Gesprek met Jaz (pleegmoeder??) . Eerste schooldag. Ruzie met Luke.
Kirsty: gesprek met Jamie en ziet Simon op school.
Hoofdstuk 3.
Kirsty: simon zegt dat er niets aan de hand was, al had Kirsty wel gezien dat hij helemaal onder het bloed zat.
Simon: Roz (tante) kwam langs, probeert ervoor te zorgen dat Simon zijn vader gaat bezoeken.
Kirsty: Briony zegt dat de politie naar Simon op zoek was.
Hoofdstuk 4
Kirsty: leest in de krant ‘slachtoffer grappen Simon’
Simon: Dromen over zijn moeder. Wil niet thuis blijven.
Hoofdstuk 5
Kirsty: Soort van ruzie tussen Simon en Kirsty over de ‘grappen’ van Simon. Simon doet ineens heel raar.
Simon: gesprek met Jaz
Kirsty: afspraak Simon, Simon verteld over de moord op zijn moeder.

KLopt dit een beetje?

H1. Klopt! :slightly_smiling_face:
H2. Jaz is zo’n medewerker van het tehuis waar hij in zit.
Voorderest klopt het ook allemaal wel :slightly_smiling_face: Maar ik weet niet of je er een so of verslag over moet maken? Want voor verslag moet denk wel iets uitgebreider zijn en voor so moet je echt veeeeeeel meer weten… (Tenminste bij ons dan…)

Ik krijg hier een repetitie over… Open boek. Vorig jaar waren het allemaal vragen van: wat bedoelt … met deze zin (zie blz 28) & waar zijn die en die van plan om naar toe te gaan. Dat soort vragen zijn het waarschijnlijk dit jaar ook. Ik wil alleen even een kort overzicht van wat er in welk hoofdstuk gebeurt.

Roz is toch die tante van Simon?

Heb jij heel toevallig die SO nog? Wat werd daarop gevraagd? In welke klas zit jij eigenlijk?

Die heb ik net gelezen, net SO over gehad, vorige week.
Als je nog iets moet weten: zeg maar. Maar en hele samenvatting heb ik neit :stuck_out_tongue:

wat voor vragen kreeg je op die so?

Ik moet don’t tell ook binnekort lezen, maar ik heb eerst holes (van Louis Sachar) gelezen. Maar iedereen mocht een eigen boek kiezen, en iedereen kreeg dezelfde soort vragen. Het meeste was meerkeuze. Verder mocht ik ook dingen markeren in mijn boek die belangrijk waren en ik mocht dingen opzoeken in het boek tijdens de toets :slightly_smiling_face:. Ik kreeg in totaal 20 vragen.

wij hebben woensdag een toets hierover gehad
we mohten kiezen uit 4 boeken: dont tell, holes, jiggling lessons ofzoo, en broken

ik had broken dus je hebt niks aan mn reactie xD

zie het maals als een upje

ik heb dinsdag hier een proefwerk over…
ja onze school is gek…
maar ik zal ook maar eens beginnen met lezen…
waneer heb je het nodig miss kan ik je nog helpen want dat boekje is zo dik niet;)
wij krijgen over het algemeen een paar open vragen dat betekend een stuk of 20 en dan een stuk of 50 meerkeuze vragen… en de open vragen zijn dan zoiets van wat moest diegene daar en wat gebeurde daar…
maar niks met paginaverwijzingen ofzo…

ik moet het boekje voor de volgende repetitieweek lezen…
op www.scholieren.com staat er een samenvatting over

als je het niet snapt kun je ook de nederlandse versie in de bieb zoeken
dat wil ik ook doen maar ik bent te lui om naar de bieb te gaan in de kou XD

Hallo iedereen

ik heb volgende week een repetitie over don’t tell het boek!!
maar ik snap niet echt waar het over gaat kan iemand het mij even uitleggen in het kort!!
dankjewell ik ben julie dankbaar(l)!

Nou ik weet ook niet wie Briony ofzo is?

http://www.scholieren.com/boekverslagen/28813

Nederlandse samenvatting.