Engels boek

Ik moet voor Engels een boek kopen (in het Engels dus) maar ik heb geen idee wat voor boek.
Mijn voorkeur ligt vooral bij een spannend boek maar waar wel een mooi verhaal achter zit zegmaar… Nouja het maakt me eigenlijk niks uit, maar als jullie dus een leuk boek weten of een goede engelse schrijf(st)er, wil ik dat graag weten.
Twilight of andere delen zijn geen optie, meer dan zes meisjes uit mn klas wilde die al gaan lezen en uiteindelijk moeten we er een verslag van maken dus ik mocht die niet meer kiezen…

Bij de boekhandel kun je nu Penguin paperback klassiekers krijgen zoals Alice in Wonderland, Pride and Prejudice, Beowulf etc.
En die zijn ook niet duur.

https://www.webshopboekhandel.nl/Webshop/ProductImages/9780141439761.jpg

Coraline is ook leuk.

Stephen King schrijft wel goede boeken, alleen die zijn wel vet moeilijk

op bol.com → tweedehands zijn ze heel goedkoop

en boeken zoals:
romeo and juliet
pride and prejudice
The Tragedy of Macbeth
enz enz.

zijn hele beroemde klassiekers, leuker dan twilight al zeg ik 't zelf, om over te schrijven.
:]

Harry Potter? Trouwens, ik heb een keer bij een boekhandel gezien een afdeling met heel veel Engelse boeken, dus misschien kan je is een keer in zo’n winkel kijken :grinning:

;x

Een boek van Jane Austen misschien?
Of van George Orwell, is nog een dun boekje ook.

dat moet ik dus ook doen
als moet dat boek van mij ook nog eens over racisme gaan grmbl

ohja trouwens, het boek moet meer dan 150 bladzijdes hebben…

Harry Potter :grinning:

Twilight, New Moon… etc
heb die allemaal gelezen

Sowieso dat die niet geschikt zijn om te lezen voor Engels.

Misschien iets als To Kill A Mockingbird?

The Catcher In The Rye. Dat is echt een geweldig boek!
Of iets van Stephen King ofzo. En de private serie van Kate Brian is ook leuk, ik kan zo niet op de naam van het eerste boek komen.

bij ons mogen die wel gewoon, maar harry potter mag dan weer niet

Serieus? Twilight mag wel en Harry Potter niet?

Ik ben geen hater ofzo maar Harry Potter beats the shit out of Twilight, toch vind ik ook dat Harry Potter geen geschikt boek is voor Engels

Heb laatst Go ask Alice gelezen voor een Engelse opdracht.
Wel een interessant boekje, en niet erg moeilijk.

Maar de grammaticale en spelfouten in twilight… Zo leren ze jullie verkeerd engels :’<

Wij moeten voor engels het boek about a boy lezen. Het is niet zo moeilijk maar ik weet niet waarover het gaat.

Ik vond ‘the curious case of the dog in the nighttime’ of iets in die geest van marc haddon dacht ik superleuk. Maar had m ook al in het nederlands gelezen en gaat over autisme. Ik heb iemand in mn omgeving die dat heeft, dus kon me wel goed inleven.

lord of the flies :stuck_out_tongue: