Enge mail over betalingsachterstand DUO

Okee ik heb een probleem.
Ik kreeg een mail van DUO dat mijn lesgeld nog niet betaald is, dat ze meerdere betalingsherinneringen hebben gestuurd en dat ze nu het geld voor 6 februari willen hebben, anders zijn ze genoodzaakt een deurwaarder te sturen. Een betalingsregeling is niet meer mogelijk. Ook staat er dat de gehele informatie op ‘mijn duo’ staat waarbij je met je digid moet inloggen.

Voor zover ik weet heb ik nooit een betalingsherinnering gehad, als ik zoiets zou krijgen zou ik ee meteen achteraan gaan. Ik heb mijn hele mail doorzocht maar ook niets gevonden. Lesgeld betalen mujn ouders en daar heb ik me nog nooit mee bemoeid en ook nog nooit over nagedacht. Ik dacht eigenlijk dat het automatisch ging oid.
Maar volgens mijn vaders zou het best kunnen kloppen dat hij nig geen lesgeld van mij betaald heeft, er is nooit een nota voor gekomen ofzo, anders was dat wel gebeurd. Alleen dus via mijn mail, zeggen ze, maar kan ik niet terug vinden.

Het probleem is dat ik mijn digid anderhalfjaar geleden ofzo voor het laatst heb gebruikt, en niet op mijn inloggegevens kan komen. Kan niks vinden waar ik het op heb geschreven (terwijl ik dat nornaal wel doe) en heb elke mogelijke combinatie geprobeerd. Uiteindelijk snel een nieuw digid aangevraagd maar dit kan tot vijf werkdagen duren… Nou mijn ouders boos dus :’).
En ik heb echt dikke stress, want het moet dus gewoon betaald worden. Wat gebeurt er als er een deurwaarder langs komt? Ik heb nergens verstand van want eigenlijk wordt altijd alles voor me geregeld.

Ik kan me niet voorstellen dat er nog iemand is die het zo dom heeft aangepakt, maar weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Ik zou morgen meteen even contact opnemen met duo/digid voor wat betreft je inloggegevens.

Een deurwaarder kan goederen meenemen ter waarde van het te betalen lesgeld.

Bel ze, dan heb je meteen antwoord…
Check of het adres klopt, en geef aan dat je niks hebt ontvangen. En verder zou ik gewoon gelijk betalen, als je vader ook al aangeeft dat ie niet betaalt heeft zal het toch moeten gebeuren. Gewoon betalen dan is het gelijk klaar.

Vind t wel raar dat je vader dus al wist dat er nog niet betaald was, dan ga je er toch achteraan? Het niet zo dat het niet betaald hoeft te worden als je geen bericht krijgt. Als je er zelf niet achteraan gaat heb je alleen jezelf ermee. Als je ouders betalen hadden zij dit dus ook ff in de gaten kunnen houden…

Ja mijn moeder gaat duo bellen, digid kan niets, wegens veiligheidsredenen heven ze geen inloggegevens en moet ik dus een nieuw digid aanvragen (heb ik meteen gedaan)
Betalen is het probleem niet, dat kan gewoon nu, maar hebben we geen idee over hoeveel geld etc het gaat want dit staat dus allemaal op ‘mijn duo’ waar ik niet bij kan komen…

En mijn vader wist niet dat hij nog niet betaald had hoor, anders had hij dat heus wel gedaan. Ik heb niet een stel tokkies als ouders ofzo, ze zijn hier juist altijd super precies in. Maar als hij er nooit een nota van heeft gezien denk je daar ook niet aan. Vind ik niet heel gek, ik zie dit absoluut niet als de schuld van mijn ouders.

Rustig ik geef ze nergens de schuld van. Ik geef alleen aan dat ik het vreemd vind. Grote uitgaven zoals schoolgeld hield ik juist goed bij wanneer ik dat moest betalen, dat was steeds dezelfde periode, vandaar…

Maar idd gewoon duo bellen en aangeven dat je niet kunt inloggen met digid, dan kunnen ze het ookgewoon naar je mailen (neem ik aan). Vind dat digid vaak echt onhandig, zeker met dit soort dingen, moet je weer een week wachten voordat je iets kunt, slaat nergens op.

Het schoolgeld van dit jaar lag volgens mij rond de 1900 euro. Geen idee of je dit dan nog in delen mag betalen, dat is normaal wel zo.

Je weet wel echt zeker dat het echt van DUO is? Want je zegt dat je die betalingsherinneringen niet kunt vinden en dat het normaal gesproken allemaal automatisch gaat. Wel gek dat het dan nu ineens niet gebeurd is en dat ook nog al die herinneringen niet zijn aangekomen. Zou inderdaad eerst gaan bellen en vragen of ze het voor je willen nakijken en vooral informatie vragen wat je nu het beste kan doen, aangezien je die nieuwe digid dus pas over 5 dagen hebt, en dat is te laat.

Lijkt me wel handig dat je dit soort dingen zelf leert regelen… Ook dat je moeder nu weer gaat bellen. Kom op. Grote mensen wereld. Ook dit soort shit moet je zelf kunnen. Maar succes! Even bellen moet vast lukken; zeker nu je vader het volgens mij prima vindt om te betalen en dat dus het probleem niet is. Wel gek dat er geen meldingen zijn geweest EN je ouders er zelf niet mee kwamen!

Dit.
Plus; lesgeld gaat toch via school, niet via DUO?
Heb ooit 'n keer een herinneringsbrief gehad omdat m’n school niet de automatische incasso kon doen ivm te weinig saldo, en die herinnering kreeg ik gewoon van school hoor. Je betaalt toch niet aan DUO?
Ik heb ook t idee dat dit niet klopt.

Dat mijn moeder belt is gewoon omdat ik stage tot 6 uur heb en het niet een dag langer kan wachten, maar ik geloof niet dat ik om commentaar heb gevraagd over mijn manier van leven, ik snap zelf ook wel dat dit dom is :’).

En ja, eerst maar bellen of het klopt inderdaad, maar aangezien mijn vader zich er niets over kan herinneren denk ik het opzich wel. Maar wat Jackieoh zegt vroeg ik me ook af, ik heb ook nog nooit gehoord of gezien daf dit via DUO ging. Het is wel echt een makl afkomstig van DUO, als ik dat mail adres opzoek in mijn mailbox zie ik ook de mails van op welke datum ik sf krijg etc.

Heel toevallig heeft mijn vriend dit laatst ook gehad, toen was de deurwaarder dus langs gekomen. Ik was heel boos op hem omdat ik het zo stom van hem vond (want het ging maar over 60 euro maar door de deurwaarder werd het 160).

Je krijgt die betalingsherinneringen dus alleen op je ‘mijn duo’, je moet dat regelmatig in de gaten houden. (Ik vind het bizar dat dat zo mag gaan, dit gaat trouwens niet over lesgeld maar afbetaling studieschuld)

Ja maar zo werkt phising he, ze gebruiken het zelfde emailadres. Ik geloof dit gewoon echt niet.

Lesgeld komt door middel van incasso’s van je onderwijsinstelling en absoluut NIET van DUO, als ik me niet vergis. Dit is dus waarschijnlijk fishing ja. Ik hoop dat je in de mail niet op allerlei linkjes hebt geklikt?

Dit dus. Plus dat meestal de consequentie gewoon is als je niet voor 1okt je betaling geregeld bent, je gewoon uitgeschreven wordt van school. Hieraan vooraf krijg je uiteraard gewoon meerdere herinneringen van de school, dit loopt absoluut niet via DUO.

Dit is echt gek, als je op mijn hogeschool niet een gedeelte voor 1 oktober betaalt, dan kun je gewoon niet meer je mail lezen enzo.
Dus wel gek dat jij al een halfjaar vrolijk rondloopt op school en er nooit iets van hebt gehoord?
Ben je onlangs verhuisd ofzo? Dat het adres niet is gewijzigd?
Zou sowieso de financiele afdeling van je school bellen, in combinatie met DUO, voordat je betaalt!

Je moet inderdaad betalen aan je school, niet aan DUO. Wel apart dat je school er niet zelf achteraan is gegaan na zo’n tijd. In september krijg ik daar altijd al allemaal mailtjes over.
Ik was ook eens te laat met betalen of de automatische incasso was niet gelukt ofzo en dan kan je bij je school gewoon vragen waar je het naar moet overmaken en onder vermelding van wat enzo. Als je daar dus ff naar informeert kan je het vandaag nog overmaken mocht het nog niet gebeurd zijn.
Kan je vader ook niet zijn afschriften checken of het niet allang afgeschreven is mocht dit inderdaad oplichterij zijn?

zoiets gaat vaak toch ook niet per mail? Dan bellen ze je.

Gewoon even bellen. Er gaan inderdaad vaak phishing mails rond, ook van DUO dus de kans is groot dat dit gewoon oplichting is. DUO stuurt overigens altijd alles per brief naar mijn weten, ik heb nog nooit een mail van hun gehad.

Plus dat als jij je schoolgeld niet betaald je er allang vanaf getrapt was

Lijkt me niet dat ze dit via de mail doen…