Enge jongen op stage

Hallo meiden, ik wou graag even jullie mening horen over een jongen bij mij op stage. Dit is het verhaal:

Het verhaal:
Ik zit met een jongen op de opleiding, en hij is nogal erg vrijgevig met complimentjes. Toen ik dit in het begin van het jaar doorkreeg, hield ik hem een beetje af omdat ik me er ontzettend ongemakkelijk bij voelde. Na een tijdje kon ik wel een beetje met hem praten, en voelde ik me ook minder weg gejaagd door hem.

Mijn vriendin heeft ook ‘last’ van hem. Hij probeert te vissen naar een afspraakje, terwijl ze een vriend heeft. Ook wil hij een knuffel van haar als ze weg gaat etc. Hij zegt dingen als ‘Ik mag je toch wel complimentjes geven he? want ik weet dat je een vriend hebt en ik bedoel er verder niks mee’ & ‘Ik vind jou uit persoonlijk oogpunt toch wel een van de knapste meiden van de opleiding’

Nou natuurlijk is dit wel al een beetje vreemd. Nu werd ik woensdag gebeld door hem. Hij was helemaal blij want hij was op het laatste moment bij mij op stage geplaatst. Hij vroeg of ik hem informatie kon doorspelen op Facebook over de stage. Dat heb ik ook gedaan. Hij benadrukte hoe blij hij was dat hij bij mij zat omdat hij me zo aardig vond, en dat we morgen ook best samen konden reizen. Ik dacht ‘Oké waarom niet, ik luister toch alleen maar muziek’

We zaten in de kou op de bus te wachten, en ik zat wat met mijn benen te bewegen. Ik zei tegen hem ‘Bah ik heb niks met dit koude winterweer, geef mij maar gewoon zomer. Nu is het zo koud!’ en toen begon hij over mijn been te wrijven en zei dat het inderdaad koud was. Ik heb mijn been iets van hem vandaan verzet. Hij zei dat hij zo ontzettend moe was en hij legde ineens zijn hoofd in mijn nek.

Op weg naar school hadden we het over mijn haarkleur, ik vertelde dat ik er wel heel tevreden mee was. Hij zei ‘Ja je haar is supermooi. En trouwens, ik mag je wel complimentjes geven toch? Ik weet dat je een vriend hebt, maar ik bedoel er verder niks mee’. (WAAAR o WAAAR hebben we dit toch eerder gehoord?) en hij vertelde me ‘Vanuit mijn opzicht ben jij een van de knapste meisjes van de opleiding’ (Oh ZO doorzichtig) Ook vertelde hij me ‘Ik bedoel er verder niks mee, maar je moet oppassen want ik hoor van jongens op de opleiding dat ze je wel zouden doen’

Nu vond ik dit toch wel een verschrikkelijk rare opmerking. Ik bleef er dan ook mee zitten, en in de trein op de terugweg raadpleegde ik mijn beste vriend. Die vertelde dat die jongen altijd tegen hem zei ‘Ja ik ga niet achter bezette meiden aan’ + Ik kreeg te horen dat die enge jongen zelf ook had gezegd ‘Oh die zou ik wel doen’ Maar mijn beste vriend dacht dat het over 2 andere meiden ging. Nu denkt hij ook dat het over ons (mijn vriendin & mij ) ging omdat die jongen fluisterde omdat we vlak voor hem stonden.

Ook pakt hij me te vaak naar mijn mening bij mijn middel. Als je weet dat iemand een vriend heeft, dan ga je er toch niet de hele tijd aan lopen pampelen? (aka aanraken)

Ook heeft hij zichzelf ongeveer uitgenodigd om bij me te komen eten. (Oh dan ga je naar de winkel en dan gaan we lekker samen koken).

Ik ben al lang heel blij dat mijn beste vriend mij en mijn vriendin een beetje in bescherming neemt. Maar wat denken jullie hoe ik moet reageren? Ik ben niet bepaald iemand die snel van me afbijt, maar hier beginnen mijn zenuwen en onderbuik gevoel toch wel echt te reageren dat het niet lekker zit.

Hij doet dit trouwens bij meerdere meiden van de opleiding, ze ‘checken’ zeg maar. Maar bij mij en mijn vriendin loopt het wel een beetje verder dan dat.

Lang verhaal kort: Enge jongen van mijn opleiding is bij mij op stage gezet en raakt mij ongewenst aan, bijv. mijn been of zijn hoofd in mijn nek leggen, terwijl hij weet dat ik een vriend heb. Hij zegt precies dezelfde dingen tegen mij en mijn vriendin. Ik kan niet goed van me afbijten en weet me vaak niet goed een houding te geven in deze situaties.

HELP ME !
Wat zouden jullie doen?

haha dankjewel. Ja ik weet niet precies of ik vrienden met hem wil blijven als hij ook tegen mijn beste vriend loog. Ik moet nog wel stage lopen tot April…

+1
Maar ik zou het wel wat ‘netter’ zeggen, je weet maar nooit met zulke jongens en je hoort allerlei naars op tv.
“Ik vind het niet zo prettig dat je steeds aan me zit, ik heb namelijk een vriend en ik zie jou niet zitten”

Oh en maak je niet druk over stage, als hij je nog verder lastig valt geef je dat aan bij je begeleider op school/stage. Moet je maar eens zien hoe snel hij ophoudt, of van stage wordt gegooid.

Ik zou me ook zeer ongemakkelijk voelen en ik zou zo iemand ook niet als gewone ‘vriend’ willen. Vertel hem dat je jullie ‘relatie’ als een professionele werkrelatie ziet en dat je geen behoefte hebt aan verdere aanrakingen omdat je een vriend heb of omdat je het ongemakkelijk vind.
Ik krijg altijd de kriebels van dat soort figuren.

Dank jullie wel voor alle reacties :slightly_smiling_face:

Hij gaat er ook echt al helemaal van uit dat hij me kent en noemt me stage friends enzo. Kriebels !

Als je een relatie hebt, dan moet hij toch weten dat hij het niet kan maken wat hij doet.

Hij is echt[b] desperate bezig,hij zoekt iets wat niet kan krijgen
dan ook zeggen maar ik bedoel namelijk niks er mee.

ik zou eerlijk tegen hem zeggen dat niet accepteert van hem[/b]
Je moet niet voor probleem weglopen,maar zeg het hem duidelijk en eerlijk naar hem.

Ik heb precies hetzelfde met een jongen uit mijn klas die de hele tijd aan mij zit. Hij gaat ook bij een hockeywedstrijd van mijn beste vriendin kijken terwijl ze heeft gezegd dat ze dat niet wil.

OT: Geen idee, zie dit maar als een upje! :slightly_smiling_face:

Probeer je grenzen aan te geven. Je voelt je hier niet gemakkelijk door, geef dat ook aan. Als hij vraagt of hij je complimenten mag geven geef dan aan dat je dit niet fijn vindt (als dit zo is). Hij doet dit omdat je het toelaat.

dankjullie wel :slightly_smiling_face:

Hem HEEEL duidelijk zeggen dat je niet van dit ‘aandacht’ bent gedient. Jongens pakken geen subtiele hints op en dit figuur volgens mij al helemaal niet.

Ik ben wel bekend met dat soort mensen en iets anders dan extreem duidelijk in hun gezicht zeggen dat je er niet van gediend bent, werkt niet.

WOW. Mag ik weten op welke school je zit, welke opleiding je doet of welke plaats je studeert? Dit komt me zó herkenbaar voor.

Ja hoor, tilburg, geschiedenis

Duidelijk laten merken dat je dat niet wil

Hij vertelde ook dat hij in het begin van de opleiding dacht dat ik hem niet mocht. Misschien moet ik gewoon verder gaan met doen waar ik toen mee bezig was :’) :grinning_face_with_smiling_eyes:

Inderdaad zeggen dat je het niet fijn vindt! :slightly_smiling_face: