Eng in huis..

Sorry als er een algemeen topic is (zal wel niet) slotje dan maar.

Op 1 april woonde ik 5 jaar in het huis waar ik nu woon, gewoon een rijtjeshuis met een woonkamer, keuken, 2 kasten en wc op de benedenverdieping, 3 slaapkamers en een badkamer op de bovenverdieping en een zolder over het hele huis. (Trust me, het is kleiner dan je denkt). Verschillende mensen waaronder mijn voormalige beste vriendin, mijn andere goede vriendin en mijn tante, hebben gezegt niet graag bij mij boven te zijn, omdat ze het kil en engig vinden. Ikzelf vind dit ook, en we horen dan ook regelmatig rare geluiden (voetstappen op de trap, stereo die opeens aanging). Een paar dagen geleden werd mijn zusje (2,5 jaar oud) midden in de nacht wakker, wat ze dus nooit meer wordt. De avond daarna werd ze om ongeveer half 11 wakker (echt een hele rare tijd) en ze zei dus dat ze een mevrouw bij de deur zag. Ze was helemaal naar mama aan het roepen en ze was volgens mij best bang. Anyway, daarnet werd ze weer wakker, en toen zei ze dat ze een meneer zag staan in de deur en dat hij het licht uit deed en de deur open deed (Mijn zusje is best wel slim en ze kan al heel goed praten). Nu ben ik best wel bang. EDIT: En ze wil ook niet meer terug naar boven btw, zelfs niet met een speen.

Heeft iemand enig idee wat we hieraan kunnen doen? Want verhuizen is geen optie (huizen hier zijn moeilijk te krijgen, we wonen hier net en ze gaan over een jaar/twee jaar verbouwen) en ik vind het gewoon supereng boven.

xoxo En graag alleen serieuze reactie’s, ik zit hier erg mee.

Hmm, geen ervaring mee. Maar er zijn toch van die mensen (een medium?) die die mensen kunnen verjagen ofzo? Misschien moet je eens wat googlen daarover…

Vervelend! Ik heb geen idee wat je eraan kunt doen, up.

Ikzelf heb ook best vaak het gevoel alsof ik bekeken wordt zegmaar, en lang geleden (2/3 jaar geleden) kwam ik bijna iedere avond jankend naar beneden omdat ik het zo eng vond.

Mijn moeders vriend doet ook wel wat sprituele dingen (geen wicca ofzo hoor xD) (hij woont niet bij ons) en hij zegt ook wel dat er iets is ofzo.

Iemand die helderziend is raadplegen?

Het klinkt misschien heel stom maar praten boven in huis. Zeggen wat jij denkt over de gebeurtenissen en vragen of ze willen stoppen. Me tante heeft dit ook gehad en heeft er ook last van gehad, uiteindelijk is ze boos geworden omdat de ‘entiteit’ in haar bed wilde. Ze heeft gedwongen dat hij weg moest gaan en verders geen last van gehad. En als het echt aan blijft houden iets van laten zuiveren?

Weet je dan toevallig hoe ik zo iemand moet googlen? Geen idee wat ik dan moet intypen :’)

Nou ja, de schijterd die ik ben durft echt niet hardop tegen iets onbekends te praten, vooral niet als er kans is dat diegene(of meerderen) dan boos worden.

hm misschien moet je met hem contact opnemen http://www.dedrie.com
ik heb een keer een verhaal over een gezin gelezen met een klein kind, die ook werd lastig gevallen door een geest.
Dat kind wou nooit slapen, veel huilen enz. die ouders wisten geen raad er mee. en hebben via via die man gebeld, die meneer is toen bij hun thuis gekomen, en hij zag gelijk in huis een oudere man staan… die heeft hij ‘verwijderd’ en toen het kindje weer beneden kwam zei die gelijk ‘he hij is weg’

ik was echt enorm geraakt door dat verhaal, en geloof wel dat het waar is.
Dus probeer het zou ik zeggen… t kan geen kwaad

huis zuiveren? medium? Zoiets? Geen idee.

Hmm, je kan vanalles proberen te googlen! Onder ‘Geesten verjagen’ staat volgens mij al genoeg! En anders iets van ‘medium, paragnost’ oid. Succes!

ja je hebt van die medium mensen, een vriendinnetje van mij had in haar vorige huis ook zon soort probleem maar dat hadden ze ook opgelost door zon een vrouwtje te laten komen, dus ik denk dat je dat maar moet proberen! succes!

misschien kan je geschiedenis opzoeken van je huis, misschien is er in het verleden wat vervelends gebeurt…

Dankjullie^^

Ik zeg net tegen mijn zusje: Ga je weer naar bed? Vliegt ze naar de bank en kruipt ze snel bij mama op schoot.

Het huis staat hier pas sinds 1950 ongeveer, dus dat lijkt me sterk. Ik zat wel te denken aan wat daarvoor op de plek van mijn huis was… Ik ga wel ff googlen.

Inderdaad vragen of ze weg willen gaan. Ik heb dit ook gehad…ik heb toen geroepen dat ze AUB weg moesten gaan! Dat ik bang was…en toen nooit meer echt last van gehad…soms vage gebeurtenissen, maar verder niks…vaak zijn het geesten die contact met je zoeken, maar zodra je hen vertelt dat je dit niet wilt gaan ze vaak weg…

Aww, dat vind ik echt zielig hoor! En als antwoord op je vraag. Nee, ik zou het denk ik ook niet durven. En misschien kan je met een vriendin een keer een ‘gesprek’ houden en heel rustig vragen of weg te gaan en anders inderdaad gewoon geschiedenis van t huis opzoeken en iets van een medium o.i.d.

Thanks voor jullie hulp :slightly_smiling_face:

Anyone else, of is alles al wel gezegt?

ik heb er ook last van gehad… het klinkt misschien raar, maar het gebeurde altijd als ik alleen thuis was. toen stond ik onder de douche, en toen ging het licht heel irritant steeds aan/uit. en een keer was ik in mn kamer aan het leren met mn deur dicht (i.v.m zussen die muziek luisteren) en toen ging dus de deurklink naar beneden, en ik dacht dus dat één van mn zussen dat deed dus ik reageerde er niet op… en het bleek dus dat ze allebei in hun eigen kamer zaten!

ik voelde me er niet echt fijn bij om zoiets tegen mn ouders te zeggen, want dan was ik bang dat ze dan zouden denken dat ik gek zou zijn ofzo… en mn ouders hadden het dus aan kennissen verteld, en die hadden dus weer kennissen die er ook last van hadden (beetje ingewikkeld, haha). ze hadden me dus verteld dat je gewoon met een serieuze stem moet zeggen dat ze moeten stoppen of weggaan, want het helpt echt.

sorry voor het lange verhaal! ik hoop dat het lukt!