Energy food!

Hey,

Ik heb van mijzelf een lage weerstand en ben snel ziek. Binnenkort begint school weer en ik wil me daarom graag optimaal voelen. Ik eet geen gluten en lactose, dus dit is al uit mijn ‘dieet’. Nu vroeg ik me af wat voor jullie, en dus vast ook voor andere, echte energie boosters zijn, qua eten en misschien ook wel drinken. Bijvoorbeeld iets wat je altijd neemt bij je ontbijt, lunch of diner, omdat je weet dat je daar energie van krijgt. Of bijvoorbeeld voor het sporten.

Misschien is het ook handig om hier dingen neer te zetten die goed werken voor je stoelgang, omdat dit voor sommige meiden (inclusief ik) ook een lastig punt is.

Laat me jullie ervaringen weten :slightly_smiling_face:
Als er al een topic zoals deze is, sorry!

X

Ik eet voor het sporten altijd een banaan, werkt goed bij mij:)

Fruitshakes met echt superveel fruit krijg ik altijd energie van! Gewoon lekker fruit in de blender gooien. En banaan is inderdaad ook een goede! Ik denk dat je ook goed noten kan eten en gedroogd fruit!

En als je wil kan je ook even wat groente door je fruitshake gooien, dat proef je niet eens. Volgensmij kan je op internet wel goede recepten voor energie-shakes vinden.

Oh en voor je stoelgang moet je veel granen eten, volgensmij kan je daarvoor ook lijnzaad door je yoghurt gooien, en veel bruin brood eten helpt ook (:

derde reactie alweer, sorry :flushed:

Rijstwafels met bio-pindakaas doen wonderen voor mijn energielevel :wink: Evenals noten, appels, bananen, druiven. Na een omelet met roerbakgroenten en knoflook voel ik me ook heel voldaan, maar totaal niet opgeblazen en duf, eerder energiek. Succes!

Gedroogde fruit. Goed voor het energielevel en goed voor je stoelgang. Vooral gedroogde pruimen zijn goed voor de stoelgang!

Bananen helpen idd heel goed voor het sporten!

Bananen, noten helpen bij mij goed voor energie. Ik had vroeger ook last van mijn stoelgang. Ik eet nu wel eens een bakje Kellogs All Bran en dat werkt echt heel erg goed. Ook fruit werkt goed voor de stoelgang en regelmatig eten.