Energie kwijt zonder af te vallen?

Normaal post ik niet zo gauw iets op een forum, maar ik zou graag eens jullie mening horen!
Ik ben vrij lang (1.83)en te licht (59 kg) voor mijn lengte, al eet ik genoeg en gezond. Daarnaast sport ik niet, maar dit zou ik wel graag willen. Alleen, mijn vriend en mijn ouders raden het mij af om te sporten en doen vaak moeilijk over mijn gewicht. :hammer: Regelmatig hebben we een discussie. Natuurlijk snap ik wel dat het niet goed is dat ik te licht ben, maar ik zou graag willen sporten omdat ik het nu lastig vind om mijn energie kwijt te raken… Hebben jullie tips voor mij?

misschien kun je krachttraining gaan doen, of iets anders waarbij je juist spiergroei stimuleert?

Wat voor sport zou je willen doen?

Ik denk dat er niets mis mee is, zo lang je maar gewoon goed blijft eten en de verbrande calorieën er ook weer bij eet.

Ik zou vooral dingen willen gaan doen die je thuis kunt doen, zoals hardlopen en touwtjespringen… Nu had ik het er vanmiddag weer over met mijn moeder dat ik graag wat wil gaan sporten, maar ik heb het gelijk maar wel op een laag pitje gezet, zo’n discussie gelijk weer…

Sporten is niet alleen voor afvallen. Het is sowieso gezond om te sporten bijv. je conditie opbouwen, spieren opbouwen, goed voor je hart etc. Als je naast het sporten gewoon genoeg eet, is het harstikke gezond om te sporten. En om aan te komen, kun je krachttraining doen zoals hierboven al is gezegd.

zorg gewoon dat wat je verbrand met sporten ook weer bij eet. en laat vooral op het begin je moeder zien dat je extra eet, om haar gerust te stellen.

Hou bij wat je nu ongeveer eet en eet genoeg er bovenop als je gaat sporten :slightly_smiling_face:
Sporten zorgt ook voor meer eetlust, dus wat dat betreft komt dat mooi uit.

Sporten is juist ook goed voor je, dat zouden je ouders toch ook moeten weten. Goed, ik begrijp wel dat ze zich wat zorgen maken omdat je al zo licht bent.
Probeer toch nog een keer met ze te praten en laat ze inderdaad opletten op wat je eet.
Misschien kun je samen een schema opstellen van wanneer je mag sporten en wat je dan meer moet eten die dag of iets dergelijks. Begin sowieso gewoon met 1x per week. Als je ouders zien dat het gewoon goed gaat, kun je het vanzelf opbouwen naar meer als je dat wilt.