Endemol zendt Mars-reis uit

In de Telegraaf las ik dit artikel, wordt science fiction dan toch werkelijkheid of is dat gewoon een marketing stunt ? Afgelopen jaar kon je voor 70.000 euro ook al in de ruimtereis boeken via de Mediamarkt.

[i]Endemol zendt Mars-reis uit
Van onze wetenschapsredactie

AMSTERDAM -
Televisieproducent Endemol gaat in een unieke televisieserie de winnaars van een ’enkeltje Mars’ volgen tijdens hun training en reis van 225 miljoen kilometer naar de rode planeet.

Meer dan 200.000 mensen hebben zich aangemeld. Daarvan zijn inmiddels 705 geselecteerden over. Een aantal van hen zal in het jaar 2025, als eerste bewoners van Mars, eeuwige roem ten deel vallen. Voor heimwee is echter geen plaats, want de astronauten keren nooit meer terug naar onze aarde.

Endemols Engelse dochteronderneming DPS zal de deelnemers die in de race zijn voor de reis vanaf begin volgend jaar in een langlopende tv-serie volgens tijdens de zware selectierondes, de astronauttrainingen en de uiteindelijke reis.

De deelnemers zullen moeten bewijzen dat zij beschikken over de alle vaardigheden om deze langste reis te volbrengen die de mens ooit heeft ondernomen. Er zal vooral worden getest op de psychische belasting van deze extreme ruimtereis. De test worden afgenomen door een team van wetenschappers, beroepsavonturiers en oud-astronauten.

De bouw van een permanente nederzetting op Mars is inmiddels technisch mogelijk. Via het Mars One-project zullen elke twee jaar nieuwe bewoners naar de planeet worden gestuurd om de buitenaardse kolonie te laten groeien. De eerste onbemande testreis naar Mars vindt in 2018 plaats.
[/i]

Wie volgt?

Bron:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22691404/Endemol_zendt_Mars-reis_uit.html

Ik zou het zelf nooit doen, niet dat ik er door heen kom maar goed.
Er was toch ook een Amerikaanse reis toch? Of alleen deze?

Ze keren niet meer terug? Stuur dan alsjeblieft Gordon mee.

Wow holy poep. Waarom zou je dat willen? Ik snap dat het leven op de aarde ook niet altijd even prettig is maar om nou zomaar even naar een andere planeet te gaan. En dat dit gewoon nu al kan in 2014, wauw.

Ik volg Mars One al wat langer, en ben blij met deze ontwikkeling. Het uitzenden op televisie is een belangrijk onderdeel van het verdienmodel. Het is een mooie missie, ik ben benieuwd of het zal slagen. Ik zal in ieder geval gaan kijken tegen die tijd.

Utopia op een andere planeet ;__; Faal.

X

Maar, hebben ze daar wel eten enzo?
Of is dit een hele domme vraag van mij…

waarom zou je daar willen gaan terwijl
1 je weet niet hoe het is, stel je vind het kut
2 je kan nooit meer terug

:grinning_face_with_smiling_eyes:

HAHAHAHhahah omg

Ja maar dan zit je op Mars en dan? Er is daar gewoon helemaal niks. Spannend of niet, ik zou me dood vervelen. Ik vind het zelf ook een beetje social suïcide om voor twee jaar lang met dezelfde gast rond te lopen op een planeet waar verder niemand is.

Ik vind niet dat we op andere planeten moeten gaan wonen ._. zal wel ouderwets zijn haha.

Waarom zouden we dan niet op andere planeten moeten wonen? Mij lijkt het juist een grote vooruitgang.

2 jaar? ze blijven daar tot hun dood

Als ze nooit meer terug keren, kan de familie dus op tv zien hoe ze overlijden, op het moment dat de rest van de wereld het ook ziet.

Hungergames meet Utopia…

Ja nee dat weet ik, maar om de twee jaar komen er weer twee mensen bij. Nou ik zou me echt dood vervelen.

Hmm ik weet het nog niet zo goed. De mensheid heeft deze aardbol al behoorlijk verpest naar mijn idee. Laat die andere planeten dan gewoon met rust.

Ohja trouwens mijn ex had hier zich opgegeven