en wat nu

hallo allemaal,

ik ben al een tijdje met mijn vriend en hij vroeg of ik verder wilde gaan dan zoenen en strelen.
nu heb ik dus besloten dat ik dat wel wil,
maar ik weet alleen niet hoe ik dat ga doen en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

xx

hey!
is je vriendje ervaren? naja ervaren klinkt ook zo oud, maar bedoel heeft hij wel eens iets gedaan?
ik heb in ieder geval als tips:

• doe het alleen als je zelf echt wil en eraan toe bent (niet bijv. omdat je druk voelt dat het moet of je bang ben je vriendje te kwetsen)
  • doe het in stapjes, bijvoorbeeld eerst eens elkaar masseren, over het ondergoed wrijven, zoenen en later pas aftrekken/vingeren, pijpen/beffen en daarna pas ‘het’ (al heb ik het volgens mij andersom gedaan…)
  • doe het veilig (open deur)
  • realiseer je dat je het niet fout kan doen. je vriendje zegt wel als het niet lekker is. vraag tips aan hem en geef hem ook tips bij jezelf.
  • zorg dat je je eigen lichaam kent, want dan kun je pas tips geven.
  • denk niet gelijk dat je een film hoeft na te spelen met de wildste dingen…
  • doe niet ‘het’ als je bang bent of erg gespannen. dan kan het pijn doen en het is sowieso niet iets dat je gespannen of angstig moet doen.

mijn lijstje wordt vast aangevuld of afgekraakt, maar hoop dat je er iets mee kunt.
liefs
ilse

tnxx.

en nee hij heeft ook geen ervaring.
maar super bedankt voor de tips ik heb er echt wat aan
xx

Wat mij heel erg hielp bij de eerste keer is dat mijn vriend zei ‘Ik heb het ook nog nooit gedaan, ik vind het ook spannend, ik ben ook zenuwachtig en je kan niks verkeerd doen.’ dat was natuurlijk al voor die tijd. Toen op het moment zelf zegmaar, toen zei hij nog ‘We gaan dit allemaal samen ontdekken.’ dat was voor mij het punt van, oke nu gewoon doen. We hadden al 1,5 jaar en waren allebei nog maagd, dus we waren allebei totaal onervaren en het was echt fijn om alles samen te mogen ontdekken.

Maar terug naar jou, bedenk gewoon dat je niets verkeerd kunt doen. Mocht het pijn doen geef dit dan aan bij je vriend. En het allerbelangrijkste, doe het pas als je er allebei helemaal klaar voor bent!

Laat je gaan in het moment, ervaar het echt samen. Geef aan wat je fijn vindt en wat je niet fijn vindt. Communiceer met elkaar, dan kom je al een heel eind. Het begin zal een beetje awkward zijn en waarschijnlijk heb je zoiets van ‘is dit het?’, maar het wordt alleen maar beter, fijner en lekkerder.

Jaa is lastig…
Ik heb ook hetzelfde ongeveer. Ik ga nu ook al een tijdje met een jongen en bij mij was het ook echt van en wat nu dan?
Ik was eerst ook echt bang dat ik iets verkeerd deed omdat ik echt geen idee had hoe alles ging enz. Maar je moet elkaar eigenlijk gewoon vertrouwen en er over kunnen praten met z’n tweetjes.

Maar het belangrijkste dat hierboven ook al is gezegd is toch echt de communicatie tussen jullie twee, allebei aangeven tot hoever je wilt gaan en wat je lekker vind en wat niet.

yolo en gaan ervoor

Vergeet ook vooral niet om het leuk te hebben. Want seks is gewoon leuk en fijn. Het hoeft niet bloedserieus te zijn. Lach met elkaar, bijv als het wat klunzig is. Dat maakt niks uit, maar heb lol.

Ik denk vooral dat zoiets vanzelf moet gaan, als jullie er beide klaar voor zijn :wink: :hugs:

Hoevaak het gezegt word, inprincipe gaat alles vanzelf. Ik geloofde het eerst ook niet, maar zodra je ligt te strelen\zoenen gaat het echt vanzelf.