"En, heb je al een vriendje?"

Is er iemand op visite, of tijdens een verjaardag wordt die vraag altijd wel eens gesteld. Of zoals net, mijn oma: “Ooo komt Emma vanavond? Heeft die ondertussen al een vriend? Of ook nog niet?”
Echt… wat boeit het. Laatst dezelfde vraag door kennissen, al ging dat over een andere vriendin. En dan vragen ze vaak ook nog door: “Waarom niet, ben je nog geen leuke jongen tegengekomen?”
Of m’n o-zulke-leuke ouders die er zo nu en dan over beginnen, en ook nog even vermelden: “En als je op meisjes valt geeft het ook niets hoor!”
Net alsof er iets “mis” met je is als je geen relatie hebt. Tenminste, zo komt het op mij over. (ik bedoel trouwens NIET dat er iets mis is als je bi/lesbi bent)
Zijn er meer meiden die zich dit soort vragen heel erg aantrekken, of ben ik de enige die zich er zo aan stoort?
Het is trouwens niet dat ik het erg vind om single te zijn, maar bij dat soort vragen heb ik altijd zoiets van: *aaargh!*

Hoe oud ben je?

zeg dat je nog geen behoefte hebt aan een vriendje of dat het ze niks boeit

Ja het is soms wel irritant, maar ik besteed er verder niet echt aandacht aan. Zolang ik het niet elke week hoor vind ik het niet erg. (En ik heb nu een vriend, dus hoor ik het sowieso niet meer)

gewoon negeren en meegaan met de ‘grapjes’

Dat vragen mijne ook wel eens, gelukkig niet zo vaak. Maar dan altijd echt zo flauw.
Trek me er niets van aan ;p

niks van aantrekken :slightly_smiling_face:

Daar heb ik ook wel eens last van… maarja gelukkig komt er bij ons de laatste tijd niet meer zoveel familie over de vloer, dus dat scheelt al (:

Vraagt mijn opa ook áltijd.
pff. -.-

oo oo ooo dit herken ik zo he! Elke keer als er familie op bezoek is: ‘Hoe gaat het in de liefde?’ ‘Heb je al een vriendje?’…

Of m’n o-zulke-leuke ouders die er zo nu en dan over beginnen, en ook nog even vermelden: “En als je op meisjes valt geeft het ook niets hoor!”
En deze ook…‘Nee, mam’

Zelfs mn moeder in een kledingwinkel tegen zo’n man, nog heel jong en knap, die net vader was geworden…hij vertelde over zn dochtertje dat hij er niet aan moest denken dat er jongens aan de deur kwamen als zij 16 is…zegt mijn moeder doodleuk: ‘Nou, dat kan ook anders hoor!’ ‘Wij hebben nog nooit iemand op de stoep gezien (wijst mij aan)’ Jongen kijkt mij raar aan… ehh awkward!?

Ik probeer dat onderwerp altijd een beetje af te wimpelen…wordt er echt verlegen van.

Aargh ja heel herkenbaar! Mijn familie vroeg dat vroeger ook altijd. En dan ook altijd zo half ‘grappend’, terwijl er niks grappigs aan is. En als ik wel een vriend had en hem niet mee nam, ging het altijd zo: ‘Ooh waar is G. dan?’ Met zo’n gezicht van ‘er is vast iets mis tussen jullie dat je hem niet mee neemt’.

Maargoed, er is geen passend antwoord op te verzinnen… zeg gewoon ‘nee, ik geniet van mijn vrijheid, nu kan ik lekker tien jongens op een avond zoenen’ :wink: ben benieuwd hoe je familie dan reageert haha.

volgende maand word ik 18 :slightly_smiling_face:

Heb ik ook altijd, ik irriteer me daar ook heel erg aan. Alsof dat het enige belangrijke op de wereld voor die mensen is, terwijl ik zelf vrienden veel belangrijker vind. Ik zeg altijd: je hoort het wel als het zo ver is. maak je geen zorgen… >_>

aaaawh, dat is echt flauw van je mams! al bedoelde ze het vast niet zo

Doet me aan deze quote denken:

“I hated going to weddings. All the grandma’s would poke me saying ‘You’re next’. They stopped that when I started doing it to them at funerals.”

Ik zou gewoon laten blijken dat je het vervelend vindt dat ze erover beginnen. Verzeker ze dat je het wel zal laten weten als je een vriend hebt, maar dat je daar nu gewoon nog geen behoefte aan hebt. Je hebt toch nog tijd genoeg. :slightly_smiling_face:

:grinning_face_with_smiling_eyes:

^ haha

Oja en dat doen mijn ouders ook bij mij. Nu denken ze dat ik lesbisch ben ofzo, omdat ik geen vriendje heb.
Maar ik had een keer iets met een jongen waar mijn ouders van wisten, en toen konden ze er ook niet over ophouden. Zucht…

Dit zeiden ze vroeger ook tegen mij, best vervelend.
Zeg gewoon dat als je iemand hebt gevonden dat je het wel laat weten.
Maar mijn familie is ook heel nieuwsgierig om dat soort dingen zo wilden ze ook het liefst weten of ik al ongesteld was en welke bh maat ik heb… wtfff :crazy_face:
Laat ze lekker kletsen die prins op het witte paard komt wel :stuck_out_tongue:

Ik word er ook gek van en dan heb je ook nog vriendinnen die dat vragen:S
Ik heb nog niet behoefte aan een vriend!
Maar het beste is gwn niks van aantrekken ook al vragen ze je het hemd van je lijf.
Je laat gwn je hemd aan (a’)