Emoties

Zojuist werd me de vraag gesteld: Waarom vind je je opleiding niet leuk? leg eens duidelijk uit met alleen leuk kom je er niet. En wat doe ik, ik begin te janken.
dit is nog maar een klein voorbeeldje maar telkens als mensen vragen stellen aan mij over mezelf (dus niet wat heb je gedaan vandaag maar hoe voel je je) klap ik helemaal dicht. ik begin te huilen en kan bijna geen woord meer uitbrengen. op de een of andere manier kán ik gewoon niet mijn emoties uiten en vertellen wat ik wil zeggen. ik zit hier zelf best wel mee en vind het echt heel vervelend. ik liep ook al bij een maatschappelijk werkster maar dat hielp niet echt hiervoor. nou ga ik binnenkort ook op kamp met NLP maar weet iemand hier of dit echt helpt? en hebben jullie nog andere tips die ik kan gebruiken om meer over mezelf te praten en vertellen wat ik wil vertellen zonder dat ik meteen begin te huilen?

Gewoon rustig beginnen, misschien in de spiegel lekker praatje houden over jezelf!

dankjewel! heb het even uitgeprobeert en zelfs dan begin ik te huilen, voel me echt een sneu persoon xD

ik heb het ook, up.

Had ik ook >.<

Up (:

Ik heb hier ook heel erg last van… en ik zou ook niet weten wat je er tegen kunt doen… ik zou ook wel graag weten hoe ik er vanaf kom…
Ik schaam me echt rot dan begin ik te huilen en dan klap ik ook helemaal dicht en dan weet ik niks meer te zeggen maar ik begin dan ook helemaal te trillen enzo :S ik zou wel willen weten wat er tegen te doen is…
Iemand toevallig tips?

Heb ik ook, ik schaam me dan ofzo, weet het niet.
upje.

had ik ook altijd echt heel erg,
maar ik heb nu een jaar bij een psycholoog gezeten en kreeg emotie-regulatie-therapie, klinkt nogal heftig ofzo, maar is het helemaal niet, zeker niet als je psycholoog gewoon gezellig alles kan vertellen,
je leert er heel veel van, want zelfs ik ben overal vanaf gekomen, terwijl iedereen dacht dat ik hopeloos verloren was ofzo…

sterkte in ieder geval, ik weet hoe het is!

hmm oke, dankjewe :slightly_smiling_face:
meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!
aangezien het me nog niet lukt.
opzich wel fijn om te horen dat meer mensen er last van hebben en ik dus niet de enige ben.

Nog 1 vraagje; wat is dat NLP kamp waar je het over hebt?

Oh ik heb dat vaak als ik iets zeg wat “negatief” is dus als ik me niet lekker voel ofzo. Alsof m’n lichaam er niet tegen kan als ik toegeef dat ik zwak ben xD

Zelfs al vind ik het zelf niet eens zo erg. Best raar.

Ik heb dat soms ook wel…

UP! ^^

Mediteren heeft mij geholpen
Duurt wel een tijdje.
Maar het maakt zegmaar je gedachten van alles wat je ziet “los” & ook je emoties van je gedachten ( bij mij iig )

een NLP kamp is wel iets anders dan dat ik hier precies bedoel maar misschien heeft het er ook wel een beetje mee te maken.
het is een kamp waar je leert wie je zelf bent, wat je kunt, wat je kunt zijn, wat je voor jezelf wilt, welke mogelijkheden je in huis hebt om te doen wat je zelf wilt, je oude belemmeringen op te ruimen, recht op je doel af te gaan en met veel mensen een goed contact op te bouwen.

@Klaart69, wat is mediteren precies? en hoe moet dat? hoelang duurde het bij jou?

Oh okee! Hoe kom je bij dat kamp? En is er ergens een site met meer informatie (ik kan het niet vinden)?

http://ntinlp.nl/j/particulier.html

alsjeblieft! :slightly_smiling_face:

ja ik ga ook vet snel huilen, slaat echt nergens op -.-.

Het belemmert me echt vreselijk.

maar ik heb zelf geen tips sorry D:

Ook wel gehad, nu niet meer. Ik denk dat dat te maken heeft met volwassen worden en leren over mezelf bij mij. Waarschijnlijk ook door het goed kunnen praten met een bepaald persoon

ik denk dat dat NLP kamp waar je dan uiteindelijk heen zal gaan ook veel zal helpen hoor!
als ik zo eens heb gelezen op die site had ik dat beter kunnen doen misschien, haha
maar ik werd doorverwezen via school…