Emoties?

Goedenavond lieve meiden,

Ik vind het lastig om dit te schrijven, maar ik weet ook dat het me oplucht.
Dus bij deze wil ik jullie een kijkje geven in mijn gedachten…

Stage, school, vrienden en familie het lijkt allemaal makkelijk en niet ingewikkeld.
Nu zit ik al vanaf 8 uur te wachten totdat ik eindelijk inspiratie krijg voor mijn stage opdrachten.
Tevergeefs, en dat te bedenken dat het bijna elke avond zo is. Ik wil mijn opleiding halen, ik wil het goed doen maar mijn motivatie ontbreekt. Mobiel wegleggen? Ja, kan heeft voor mij geen zin. Mijn gedachten dwalen af naar wat ik niet had moeten zeggen en vooral op dit moment mijn emoties… Ik kan er niet mee omgaan en dan niet in de zin van agressie.
Kon ik maar verwoorden wat ik voel. Ik voel me blij, verdrietig en teleurgesteld.

Misschien toch maar eerst van mij afschrijven?

Ik denk dat jullie dit herkennen of ooit mee te maken hebben gehad en mij wat kunnen helpen.
Het zijn zomaar een paar zinnen. Maar ik krijg op dit moment er niet meer uit…

Liefs

Ik denk dat wachten op inspiratie geen zin heeft. In mijn ervaring kun je leren om inspiratie te creëren door gewoon aan het werk te gaan en iets neer te pennen. Misschien dat het eerst niet heel erg goed is, maar daardoor kun je wel beter in het werk raken en uiteindelijk in een flow. Later kun je jezelf altijd nog verbeteren. Als je op inspiratie gaat wachten ben je eindeloos bezig.

Ten tweede je emoties. Ik vind het een beetje lastig omdat ik niet goed weet waardoor je dan afgeleid raakt? Kijk als er iets heftigs is gebeurd snap ik dat het je niet lukt om je focussen op school. In dat geval is het zaak om daar aan te gaan werken. Maar als het normale emoties zijn, dan zou ik jezelf toch een schop onder de kont geven. Probeer je omgeving zo in te richten dat er zo min mogelijk is om afgeleid te raken (geen mobiel, nette omgeving, met coldturkey sites als deze blokkeren voor een bepaalde periode) en ga aan het werk. De pomodori-methode (heet dat zo?) schijnt ook goed te werken, al heb ik die nooit geprobeerd.

Tot slot noem je motivatie. Waar ligt je motivatie-gebrek dan aan? Probeer jezelf goed in te denken waarvoor je het wil doen, dat je het leuk vind om die kennis te hebben, om hoge cijfers te halen, omdat je later een leuke baan wilt vinden, etc.

Ik klink nu trouwens misschien een beetje hard, maar ik begrijp je wel hoor. Ik ben echt een dromertje en ik heb grootse moeite om geconcentreerd te zijn en blijven - maar uiteindelijk moet ik het wel zelf doen en wil ik wel graag wat bereiken.