emoties tonen

Ik heb een vriend maar ik zeg nooit tegen hem hoe leuk ik hem wel niet vind. Of dat ik hem gemist heb. Ik wil het wel graag maar het lukt gewoon niet. Ik ben bang dat ik hem hierdoor kwijt raak. Weet iemand hoe ik dit makkelijker kan zeggen?

opschrijven, smsen? misschien komt het daarna vanzelf wel…

Weet je ook waarom je denkt dat je vriend bij je weg zal gaan als je zegt dat je hem leuk vind? Is het omdat hij dat soort dingen nooit tegen jou zegt? Hij ooit gezegd heeft dat hij dat klef/vervelend vind?

Want op zich, is het een hele kromme regeling. Zeggen dat je iemand leuk vind, verliefd op die gene bent is juist altijd weer een leuke bevestiging waarom jullie een relatie hebben en dat je daar blij mee bent.

Ik bedoel dat ik bang ben hem kwijt te raken als ik zulke dingen nooit zeg.

Oooooh, sorry! Ik had het even verkeerd begrepen.
Zelfs dan gaan mijn eerste vragen op: waarom denk je dat je er zo veel moeite mee hebt? Want het is écht een leuk iets om te zeggen en te horen, waar je zelf ook blijer van wordt als je het zegt.

/

Maar weet hij het? Je hoeft heus niet 27/4 je vriend te vertellen hoe geweldig en leuk en knap hij is en hoeveel je wel niet van hem houd. Als hij gewoon weet dat je van hem houd en hem leuk vind, lijkt het me niet zo’n groot probleem. Anders moet je gewoon een keer tegen hem zeggen dat je het wel vind, maar het gewoon niet zo snel zegt, dat zal hij vast wel begrijpen. Als je het nogsteeds moeilijk vind om te zeggen, kan je je gevoelens altijd nog opschrijven, dat is meestal makkelijker. Succes!

Ik weet niet waarom ik het zo moeilijk vind. In smsjes heb ik der minder moeite mee, maar het is toch veel leuker om het face to face te zeggen.

mij lukt dat ook niet als hij bij me is… ik zeg hem vaak hoe bijzonder ik hem vind via msn en sms enzo… maar dan denk ik toch bij mezelf van het zou veel meer betekenen als ik het hem gwn recht in zn gezicht zeg, maarjaa… hier heb je weinig aan.
maar als “begin” zou je misschien wel kunnen proberen via n sms of op msn of iets ??
iig upje voor jou :slightly_smiling_face: want hier heb je niet veel aan.

Ik had precies hetzelfde, en heb het nu na 10 maanden in mindere mate.
Hij zei dat-ie van me hield maar ik kon het op dat moment niet terug zeggen. In het begin omdat ik me nog niet zo voelde (ik had beetje bindingsangst en liet die gevoelens niet toe), maar ook toen ik het wel voelde kon ik het niet uitdrukken. Ik heb gewoon eerlijk tegen hem gezegd dat ik me wel zo voelde, maar het niet kon uitdrukken om de 1 of andere bizarre reden. Daarop zei hij dat hij wist dat ik me zo voelde door mijn reactie wanneer hij het zegt.
Probleem was echter ook dat ik met ALLES gesloten was. Ik kon me ontzettend verdrietig voelen, maar ik kon aan niemand vertellen waarom. Ik heb het al jaren moeten opkroppen, dus ik denk dat ik het daarom zo moeilijk vond om hem te vertellen hoe ik me voelde.
Maar na een tijdje gaat het vanzelf, echt waar. Ik heb het op andere manieren getoond: taart gebakken, foto van ons in een lijstje gegeven, heel specifieke, kleine cadeautjes gegeven etc. Niet omdat het moest, maar ik vind het heerlijk om iets voor hem te doen/kopen!

up

Ik had hetzelfde! Dan keek ik in zijn ogen en wou ik zo graag zeggen dat ik hem graag zag, maar ik kreeg het gewoon niét over mijn lippen… Volgens mij omdat het je zo kwetsbaar maakt. Ik had er ook minder problemen mee via sms of msn. Dus je kan het via sms of msn wel eens zeggen tegen hem, dat je daar moeite mee hebt… Na een tijdje lukte het me wel gemakkelijk dus dat komt allemaal nog wel in orde :slightly_smiling_face:

Vind je het ook niet makkelijker om te zeggen als je hem niet aankijkt? Als je hem een tijdje niet hebt gezien hem een knuffel geven en ondertussen zeggen dat je hem gemist hebt bijvoorbeeld.

Als je het een keer hebt gedaan, gaat het de volgende keer ook makkelijker :wink:

Ik heb dat ook ik zeg het vaan na der hand op internet =/