emotie delen maakt relatie kapot?

Wat een onzin uitspraak :’) je moet júist je emoties delen

Hier ben ik het wel mee eens! Maar aan niemand vertellen dat je een relatie hebt, gaat wel een beetje ver. Dan is het meer alsof je een soort ‘affaire’ hebt met elkaar.
Toch ben ik er wel voor om niet zomaar alles over je relatie met iedereen te delen, alle (kleine) ruzies, problemen of ‘sweet talk’ vind ik vooral iets tussen twee mensen, waar niet de hele wereld vanaf hoeft te weten. Dan blijft een relatie ook meer ‘classy’ naar mijn mening. Je ziet tegenwoordig zoveel informatie die mensen maar op straat en social media gooien, dan denk ik: Dat is toch iets tussen jullie twee? Waarom moet iedereen dit weten?
Alhoewel het krampachtig naar buitentreden als ‘het ideale gelukkige stel’, problemen verbergen en altijd maar doen alsof, je relatie ook niet altijd goed doet. Dan kan het soms wel handig zijn om een goede vriendin om raad te vragen, maar al je 600 Facebook-vrienden inlichten: dat lijkt me niet nodig.

On topic: Emoties en gevoelens horen bij een relatie, vind ik. Verliefd zijn en houden van is toch immers ook een gevoel? Waar bestaat je relatie nog uit als je hier niet over kan praten? Seks en oppervlakkige gesprekken? Natuurlijk hoef je niet over elk klein dingetje een urenlang gesprek te houden, en is het soms ook niet nodig om alles ontzettend zwaar op te vatten. Maar een relatie is gebaseerd op de gevoelens die twee mensen voor elkaar hebben, en dus lijkt het me meer dan logisch dat je hier ook met elkaar over kunt praten.

Onzin.

Maar nu is het dus wel uit…mag ik vragen wat de rede daarvoor was?

+1

Als ik mijn emoties niet met mijn vriend zou kunnen delen, was ik compleet doorgedraaid ofzo…

Daarom heb ik ook gezegd dat het om de clue ging in mijn reactie.

Emotie delen is toch juist een deel van je relatie? :’)

My thoughts exactly

Mijn beste vriend is mijn vriend geworden. 11 jaar geleden ontmoet, 10 jaar geleden relatie en volgende maand trouwen. Levend bewijs dat het BS is :wink:

Onzin