emotie delen maakt relatie kapot?

Een vriend van mijn vriend heeft tegen hem gezegd dat je niet bevriend moet zijn met je partner…omdat het delen van emoties (teveel) een relatie kapot maakt…
Nu kan ik mezelf hier niet echt in vinden maar ik vraag me wel af hoe julle hier iver denken
Dus brand los meiden!!
XX

Hmmm… Ik vind dat als je een relatie hebt dat je juist je emoties moet kunnen delen en aan elkaar kunt vertellen wat je dwars zit.

Dat vind ik nergens op slaan

Emoties delen is juist goed, dus kan me hier ook niet in vinden. Want daardoor kun je elkaar beter begrijpen, beter aanvoelen, rekening met elkaar houden etc. Misschien bedoelt hij overexpressie van een emotie?

Ja dat zou goed kunnen mijn vriend is erg gevoelig en de kleinste dingen kunnen hem dwarzitten.maar dat maakt een relatie toch niet kapot?

Als je je gevoelens niet met elkaar kunt delen, is het geen relatie. Juist als je vriend gevoelig is en de kleinste dingen hem dwars zitten, kun je het er veel over hebben.

Wat een onzin, joh. Je partner moet juist als je beste vriend voelen, diegene moet je juist alles vertellen en met diegene moet je juist je emoties delen. Hoe kun je een relatie hebben zonder dat te doen? Gaat het dan alleen om seks? Het slaat dus nergens op wat die vriend zegt.

Mijn vriendin heeft ook een relatie maar heeft maar een beperkt aantal vriendinnen van haar gezegd dat zij een relatie heeft en met wie, nu vertel ik dit omdat het gaat om de clue, zij weet namelijk dat als vrienden het weten, zij zich ermee gaan bemoeien en bemoeienissen van buitenaf maken juist een relatie kapot. Ik heb er zelf ook ervaring mee met mijn ex-vriend, dat was overigens niet de reden dat het uit was gegaan, maar ik merkte wel dat vrienden commentaar hadden, ookal was het met ‘de beste bedoelingen’, hoe meer mensen zich met jullie relatie gaan bemoeien, hoe sneller jullie relatie kapot gaat. Zo zie ik nu weer, dat die vriend commentaar heeft op jullie relatie, commentaar dat écht helemaal nergens op slaat, je vriend neemt het kennelijk in overweging en jij twijfelt nu aan jezelf, problemen om niks dus door bemoeienis uit de externe omgeving.

Dus je zou nooit aan iedereen vertellen dat je een relatie hebt? Ik vind juist dat als je dat iedereen vertelt, je een bepaalde grens trekt waar zij niet overheen moeten gaan en dat wanneer ze dat doen, je ze daar op kunt wijzen.

Een relatie zonder emoties is geen relatie. Dan ben je kennissen.

Klopt inderdaad, ik vind het wel belangrijk dat je omgeving weet dat je een relatie hebt

Bij mij zou overigens niemand zich ermee gaan bemoeien, dat weet ik wel zeker.

En een relatie zonder emoties is gewoon een fuck buddy

echt heel raar…
Ik vind dat je juist bevriend kan zijn met je partner, en alles met hem kan delen.
Mijn vriend weet echt alles van me en ik kan ook alles bij hem kwijt. Als ik mij kut voel, kan ik juist bij hem terecht.
Als ons iets dwarszit, dan zeggen we dat tegen elkaar.
Het is juist goed om emoties te delen met elkaar.

Die jongen heeft duidelijk nog nooit een relatie gehad, en als hij het heeft gehad, dan zal het wel een enorme eikel geweest zijn :’)

sorry hoor maar dan stel ik me alleen maar voor dat je heel koud en kil met elkaar omgaat, en dat noem ik geen relatie.

Ik vind juist dat je dat wel moet doen, dat het sowieso je relatie versterkt ipv kapot maakt

Het is juist fijn als je je emoties kunt delen met elkaar. Mijn vriend is tevens ook mijn beste vriend en ik kan altijd bij hem terecht. Hij vindt het soms moeilijk om zijn emoties naar mij te uiten maar hij doet het wel (meestal als zijn ‘emmertje’ helemaal vol zit). Het is toch fijn om te weten wat er in je vriend/vriendin omgaat en elkaar daar mee te helpen. niet alleen de vervelende dingen maar ook juist de leuke dingen!

Vind het ook vreemd. Met mijn ex was ik juist hele goede vrienden, én had ik een relatie. Dat we echt een team waren, alles deelden, dat maakte onze band zo sterk.

Dus, kan me er niet in vinden.

Wauw die gast is echt dom dat ie dat heeft gezegd seriously -___-

Als je je emoties niet eens deelt, wat is een relatie dan waard?

Inderdaad. Het niet delen van emoties maakt een relatie juist kapot. Op die manier is mijn eerste relatie naar de haaien gegaan. Ik kon mijn emoties niet bij hem kwijt omdat hij nog geslotener was dan een oester en de frustraties en jaloezie hoopten zich steeds verder op en dat nekte de relatie uiteindelijk.