Emigreren.

Ik ben het eens met Brod. Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon bij mijn vader met mijn broertje. Mijn vader wil graag terug naar Turkije maar hij wacht eerst tot we klaar zijn met school zodat we zelf kunnen beslissen: blijven of meegaan (en dat terwijl ik zelf Turks ben en de taal dus gewoon spreek!).
Ik vind het flauw van je moeder om je voor zo een keuze te zetten. Ze is wel een moeder hoor, die hoeft niet haar verlangens 24 uur achteraan te rennen.

Meisje in mijn klas is voor een halfjaar op uitwisseling geweest en kwam terug en beheerste de taal volledig, ook al was dat spaans en is dat volgens mij wat minder abstract dan zweeds. Maar volgens mij heb je dat wel snel onder de knie.

Ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen en dat is volg je hart.
Is Zweden en bij je moeder zijn het waard om je familie en vrienden achter te laten? En aan de andere kant, is thuis blijven het waard dat je je moeder nog maar een paar keer per jaar ziet? Dat kunnen wij niet voor je beslissen. We kunnen ook niet beslissen of het ‘oneerlijk’ is van je moeder, want we kennen het hele verhaal niet.

Heel veel succes!

Het is niet alleen omdat me moeder het wil dat we daarheen gaan verhuizen, dat wil ik er even bijzetten, me broertje en zusje willen het ook, en ik mag kiezen of ik meega of bij me vader ga wonen, en ik mag elke vakantie naar nederland toen maar alsnog vind ik het behoorlyk moeilijk …

het is trouwens ook niet zo dat ik problemen heb met me vader,
dat helemaal niet, ik kan het niet zo goed vinden met zijn vriendin …

Ik ben zelf ook geemigreerd, ik snap dat je het een moeilijke keus vindt , dat had ik ook…
Als je dingen wilt vragen, ik kan ze wel beantwoorden :slightly_smiling_face: