Emigreren?

Goedenavond, beste meiden.

Ik vroeg me af wie serieus overweegt om binnen 5/10 jaar te emigreren, en wat zijn jouw redenen om dit land te verlaten?

Ik, omdat ik me hier niet thuis voel.
Ja, dat klinkt heel vast cliché en zo, maar het is toch echt zo. Ik kan het ook niet precies verwoorden… De mensen hier spreken me niet aan (het is niet dat ik ze haat of zo, maar ik voel altijd zo’n afstandsbarrière) en gewoon de sfeer. Ja, het is gewoon een gevoel, ik kan het niet uitleggen.

Ja ik wil heel graag naar Engeland toe. Dit wil ik al jaren en jaren dit land trek me heel erg ik ben er nu 2x geweest niet zo vaak dus maar ik ben nog van plan om een doorreis te maken en dan definitief beslissen ik wil er sowieso een tijdje wonen en dan zie ik dan wel voor hoe lang (misschien altijd misschien een aantal jaar) De reden dat ik weg wil is dat ik iets mis in Nederland ik voel me er niet echt thuis en als ik in Engeland kom voel ik me fijner.

Winchester - naar welk land zou je dan willen verhuizen? Ik begrijp jouw punt trouwens wel. Alleen ligt het bij mij iets anders… Ik voel het kapitalistische druk te hoog. De afgelopen twee jaar heb ik niets anders gedaan dan werken, van 9 tot 5, dag in, dag uit. Na vijven is er geen leven in de brouwerij, en is de stad letterlijk dood. Dit zie ik niet zitten tot mijn 65ste. Bovendien heb ik het gevoel dat het over 10 jaar hier niet meer leefbaar zal worden voor moslims, dus dat wil ik mijn aanstaanden niet aandoen…

Engeland is in mijn ogen ook de verbeterde versie van Nederland…

Je doet jouw gebruikersnaam eer aan, haha! Naar waar zou je dan willen emigreren?

Ik wil inderdaad ook naar the uk of ierland. Mensen vinden dat trouwens altijd raar als ik zoiets zeg want “als zij zouden emigreren zouden ze naar een warm land hier ver vandaag gaan”. Ik hoef helemaal geen warm land. Het lijkt me vreselijk om elke keer weer te moeten werken met warm weer haha. Bovengenoemde landen hebben een beetje hetzelfde klimaat als in Nederland
Een land zoals Amerika lijkt me trouwens leuk om een paar maanden te wonen (ivm werk/school/stage), maar daar zou ik ook nooit de rest van m’n leven kunnen blijven. Sowieso vind ik reizen gewoon ontzettend leuk, maar er zijn verder gewoon geen landen die me voor de rest van mijn leven trekken.

Echt mensen mogen me raar vinden, want elke keer als ik dit zeg (of typ) vind ik dat ook, maar The UK voelt gewoon als mijn “thuis”.

Haha, ja! Idd, het klimaat in Nederland vind ik ook wel fijn… een goede klimaat om te werken, maar niet om te wonen :stuck_out_tongue:

Daar word je onderbetaald, haha.

Amerika. Omdat ik me daar meer thuis voel dan hier.

precies dit ja. Mijn doel is om hier voor 2020 weg te zijn. Ik voel me hier ook gewoon totaal niet thuis en het land zelf vind ik niks. De taal is lelijk, iedereen is altijd chagrijnig. Het is gewoon een gevoel. Als ik mezelf over 50 jaar zie en me dan bedenk dat ik hier nog zal wonen, ik spring nog liever voor een trein.

LOL

Ik wil dolgraag naar Ierland, of Engeland, Wales of Schotland. ergens daar :’)
Gewoon omdat alles daar beter lijkt, en de mensen aardiger overkomen dan hier. en ik ben dol op de taal, terwijl ik een hekel heb aan Nederlands. Alles is hier zo gehaast en zakelijk en dat is daar niet. Mijn vriend en ik hebben eigenlijk al afgesproken dat we sowieso een jaar die kant op verhuizen en daarna zien we wel. Ik zal wel mijn familie heel erg missen.

Als ik in Engeland of Ierland ben voel ik me gewoon thuis en ontspannen, en hier stress ik me dood en voel ik me echt niet thuis.

Vet! Dat je dat durft :relieved:

Ik ben sowieso al bezig met rond kijken, haha. Vorig jaar stage gehad in Barcelona.
Volgend jaar stage Thailand/Kaapstad of Dublin. En over anderhalf jaar nog 'n stage ergens heen.
Zeker niet dat ik in Nederland blijf. Ook niet na mijn studie :").

Ik ben ook van plan te emigreren. Sowieso heb ik daar mijn hele studie op georiënteerd en als ik, en mijn vriend trouwens ook, ooit aan een baan wil komen, zullen we uit Nederland/Europa weg moeten.

Ik houd van nieuwe uitdagingen. Ik ben niet zo naïef als, naar mijn mening, vele anderen die enkel weg willen omdat Nederland ‘een rotland’ is en andere landen ‘veel beter’ zijn qua systeem en dan verwijzen naar de VS of iets dergelijks. Ik ben blij dat ik heb mogen opgroeien in een rijk land als Nederland, waardoor ik me heb kunnen ontplooien zoals ik nu heb gedaan, maar ik wil iets bijdragen aan de wereld en hulp bieden aan degenen die dat nodig hebben.
Mijn studie richt zich op Latijns-Amerika en het is dan ook mijn droom om voor een organisatie te werken die zich richt op mensenrechten o.i.d. Het lijkt me fantastisch om mee te mogen werken aan een project voor de verbetering van de positie van de vrouw en het kind. Nog liever zou ik me bezighouden met natuur- en milieubehoud. Denk aan het Amazone-gebied en de andere vele wonderlijke plaatsen die langzaam maar zeker verdwijnen. Goed, dit zijn nog allemaal dromen, maar gelukkig niet irreëel.

mis ik wat?

Lijkt me geweldig. Ik voel me hier echt niet thuis namelijk en er is inderdaad weinig leven in de brouwerij en veel andere redenen die ik even niet ga opnoemen.
Maar ik denk niet dat ii zonder mijn ouders dichtbij kan leven, want ik zie hoeveel moeite het voor hen is met hun eigen ouders.

Als ik mezelf over 50 jaar zie en me dan bedenk dat ik hier nog zal wonen, ik spring nog liever voor een trein.
Ik moest lachen om deze zin..

Da’s waar. Alleen ik ben het zelf zo beu dat ik zoiets heb van, ik blijf wel een maand per jaar in Nederland, en verder zie ik mijn moeder wel als ze zelf ook op vakantie is…