Email accounts

Hallo Allemaal

Ik heb een vraagje… oke vraag dan.
het is waarschijnlijk een beetje dom, maar ik ben niet echt een genie als het op computers aankomt en ik weet het echt even niet meer.
het gaat over emailadressen. toen ik een laptop kocht heeft een man voor mij een outlook account aangemaakt dat echt ´op de laptop´ zelf staat zegmaar. daar komt veel mail van mij op binnen. maar vroeger had ik dus msn maa dat is er niet meer maar dat is nu ook zegmaar gewoon iets van mail ofzo maar dat gebruik ik dus weer voor school, dan log je op school in en stuur je het naar jezelf en kan je het thuis openen en er bv verder aan werken. dus… dan heb ik al 2 accounts maar de kinderen uit mn klas hebben dat dan weer niet. en dan heb je ook nog youtube/google. ik heb dus een youtube account aangemaakt en dan heb je kennelijk ook meteen google. maarja ik heb dus ook een g mail account alleen daar doe ik helemaal niks mee, ik gebruik alleen maar youtube. maar op dat gmail account heb je ook een profiel enzo maar daar staat dus niks op… ik heb nu dus 3 email adressen, outlook, hotmail en gmail. en ik word er gek van. ik kan hotmail niet wegdoen want dan lukt dat met school niet, en gmail kan ook niet weg want dan lukt dat van youtube niet en dat andere account staat echt ´vast´op mn laptop.

oeps… het is al heel lang geworden. super sorry. maar kan iemand me dit uitleggen want de meeste mensen hebben gewoon 1 of 2 accounts. hoe hebben jullie dat en kan ik hier misschien iets aan veranderen. super bedankt alvast x

alsjeblieft… iemand…

Je kunt toch je hotmailaccount verwijderen en je gmailaccount voor school gebruiken?

dat dacht ik ook al, maar ik heb geen idee hoe mijn gmail account werkt…

Je kunt op school ook op outlook inloggen hoor, outlook.com.

Je bedoelt dat met ‘op de laptop’ dat je het programma outlook er op hebt staan? Dat had ik eerst ook, maar daar horen ook gewoon inloggegevens bij. Hiermee kun je dus ook gewoon op school inloggen.

Ik heb ook gmail van google, maar dat gebruik ik niet. Vind ik vrij nutteloos.

oke, super bedankt! dat wist ik helemaal niet. nu heb ik dus die hotmail verwijdert en heb ik alleen nog gmail maarja dat hoort bij youtube/google en dan heb ik nog outlook. super bedankt. maar ik heb ook nog een vraagje voor later. als ik bijvoorbeeld een andere laptop koop, dan bestaat toch nog wel steeds dat ene email adres van outlook. en die wil ik dan denk ik verwijderen, door de naam want die kan je helaas niet wijzigen. maar hoe moet je dan je outlook account verwijderen en een nieuw outlook account aanmaken, en dus niet hotmail.

Dat email adres blijft gewoon bestaan als je een andere laptop koopt. Ik heb geen idee hoe je een account verwijdert, sorry. Je kunt gewoon een nieuwe aanmaken via de site!

https://signup.live.com/signup.aspx?wa=wsignin1.0&ct=1375999688&rver=6.1.6206.0&sa=1&ntprob=-1&wp=MBI_SSL_SHARED&wreply=https%3A%2F%2Fmail.live.com%2F%3Fowa%3D1%26owasuffix%3Dowa%2f&id=64855&snsc=1&cbcxt=mail&bk=1375999689&uiflavor=web&mkt=NL-NL&lc=1043&lic=1

Edit: Gevonden!

Via outlook.com inloggen, rechtsbovenin op je naam klikken → accountinstellingen → account sluiten (links)

En volgens mij kun je via ‘Acountaliassen’ je huidige e-mail adres wijzigen. Weet het niet zeker, aangezien ik niet doorklik tot het definitieve wijzigen :’)

Oke maar als ik dan druk op account sluiten zoals jij zegt, sluit dan ook automatisch dat outlook op mn laptop zegmaar, ik bedoel als je daar dan op klikt wat gebeurt er dan want dan is dat emailadres natuurlijk weg, als ik het goed snap… x