EM profiel veranderen naar CM met wiskunde C?

Hooii

ik heb dus het profiel EM gekozen maar al sinds jongs af aan is wiskunde altijd een struikelblok geweest, voor al mijn andere vakken sta ik 7ens en 8en, nu is de vraag zou ik mijn profiel proberen te veranderen naar CM met wiskunde C? Er is namelijk geen andere manier om wiskunde C te krijgen en geloof me, ik ga echt spijt krijgen dat ik wiskunde A heb de komende jaren… en dan ook nog economie & m&o, allebei wiskunde-gerelateerde vakken, terwijl ik later niks met economie wil doen maar iets in recht en bestuur.

Mn familieleden adviseerden me allemaal om EM te kiezen omdat je " niks kan bereiken met CM en wiskunde C pretpakket" , maar ik heb mn eigen research gedaan en voor alle recht en bestuur studies kun je met CM binnenkomen. ik vind economie wel interessant maar wiskunde is zo’n probleem voor me dat zelfs bijles nauwelijks helpt. ik moet 2 weken lang blokken om een 7tje te halen voor een relatief makkelijk hoofdstuk. ik heb geen zin om nog jarenlang zo verder te gaan, het is het niet waard.

Ik wil gewoon wiskunde C klaar. Ik heb nu echt schijt gekregen dat al mn vrienden en familie gaan zeggen dat het een pretpakket is bla bla. Het is MIJN toekomst, en ik wil naar mezelf luisteren. bovendien sta ik voor alle taalvakken een 8 gemiddeld, jaarcijfer.

Dus, zou ik nu blijven voor mijn EM keuze of veranderen naar CM met wiskunde C? Ik heb voor morgen al een afspraak gepland met mijn mentor.

Ik zou CM doen maar wel met wiskunde A.

Wiskunde C sluit wel echt heel veel studies uit. Bij ons is het zo dat wiskunde C bijna hetzelfde is als wiskunde A, in het vierde jaar is het zelfs nog helemaal hetzelfde. Kan je niet eerst wiskunde A proberen, en dan als het echt echt niet lukt overstappen op wiskunde C? Als je verder echt niet geïnteresseerd bent in economie en M&O, is het geen slechte keuze om deze vakken in te wisselen en dan uiteindelijk wel bij C&M uit te komen

Ik heb CM zonder wiskunde en met economie gedaan en op die manier kan je nog heel veel studies doen. Als je zoveel moeite hebt met wiskunde zou wiskunde C een goede optie zijn maar je moet doen waar jij je goed bij voelt

Weet je toevallig of dat ook geldt voor Recht en Bestuur studies zoals Rechtsgeleerdheid?
In onze school is er helaas niet de optie om van wiskunde A naar C of omgekeerd te gaan, daarom moet ik nu goed kijken wat ik ga doen want het bepaalt erg veel. Zoals in mijn eerste post ben ik wel geinteresseerd in economie en m&o, maar het probleem is wiskunde, maar tis een groot probleem.

Oke ik heb dus net mijn keuzeformulier erbij gepakt en blijkbaar zelfs als je CM pakt, een cultuurgericht profiel, moet je als nog per se aardrijkskunde of economie verplicht pakken, een vak waar 99% van de CM leerlingen niks aan hebben?

Sure economie zou een goede backup zijn als je niet goed weet wat je later gaat doen met een CM profiel, maar dan zou het toch een keuzevak moeten zijn en niet verplicht.
over aardrijkskunde ga ik niet eens beginnen, wat een zooi

Ben je mal ofzo ik typ 1 regel en je mist het hele punt, nice job reading. Als je nu toch zo salty wilt reageren dan kan ik je met plezier informeren dat ik nog kan kiezen uit de vakken Fi/Fa/Du/Te, ben ik net achtergekomen via vriendinnen die wel CM hebben gekozen.
En oh, ik heb nooit gezegd dat ik geen wiskunde ga doen, dus eh.

Met vriendelijke groet.

Ik weet niet of je al je keuze hebt gemaakt. Maar zoals hierboven al was gezegd. Wiskunde C is bijna hetzelfde als wiskunde A, maar wiskunde A geeft toegang tot veel meer studies.

Als jij wiskunde A echt niet wil doen, en je weet al 100% zeker dat je rechtsgeleerdheid gaat studeren, dan kan je wiskunde C kiezen van CMers hebben gewoon toegang!

Succes!