elPicu

Hoi
Weet iemand hoeveel pakken sinaasappelsap je nodig hebt voor een fles sterke drank. Ik neem curacao, passion en/of cocos van elPicu en er is ook sprite om het mee te mengen.
Een pak of vijf voor twee flessen? Of is dat veel te veel :stuck_out_tongue:

1 fles = 1 liter.
1 pak = 1 liter.

Jij wilt 5 liter sinasappelsap gooien in 2 flessen drank?
Veel succes.

Uhm, ik neem aan dat je ook wel kan bedenken dat dat er helemaal aan ligt hoeveel drank je in een glas gooit?:")

Koop een fles sprite en 2 pakken sinnasappelsap en je hebt sowieso genoeg voor die 3 flessen (blue curacau is veel lekkerder met sprite) gewoon naar smaak mixen.

^ Ja maar je kunt niet 1 op 1 mengen xD Ik weet dus niet hoeveel sinaasappelsap je nodig hebt voor een normaal gemengd glas. Ja mensen gooien verschillende hoeveelheden erin, maar als ik weet of het 1:3 of 1:4 is bijvoorbeeld ben ik al een heel eind xD

weet je trouwens zeker dat een fles 1 liter is en niet 0.75 ofzo?

Dat lijkt me in de buurt van 1:3, dan moet je toch wel genoeg hebben?

Ik gooi altijd maar wat in mijn glas. Of nouja meestal drink ik het zonder te mengen

@sharimew
dus een kwart sterk en driekwart sinaasappelsap?

Zoals ik al zij, doe het gewoon naar je smaak. Maar zoiets komt in de buurt.

Ik doe zelf met dat soort dingen half om half, want in die flessen die je in de supermarkt koopt zit nooit meer dan 15 procent alcohol ofzo.

Maar bijvoorbeeld rum doe ik dan met cola 1 op 4.
En bessen/jus doe ik ook half om half.

xD

Die el Picu zooi valt overigens niet onder sterke drank toch?

Want in wijn zit net zoveel alcohol ongeveer.

de meeste tegen woordig doen 4/5 drank en 1/5 sap. Maar dat is wel nodig voor die drasnk. Ik zou dan gewoon voor echt goede drank gaan. maar 2 a 3 pakken zijn wel genoeg hoor

Zoals Juul_ ook al zegt, is 2 of 3 pakken per fles genoeg :slightly_smiling_face:

je moet dan ongeveer 1 deel drank en 2 delen sap in het glas doen. (dus een derde drank en de rest sap…)

Ik zou het 1 op 3 mengen! Of gewoon puur drinken, lekker kingsen en dan veel moeten atten.

nee valt niet onder sterke drank

maar zoals hier al wordt gezegd
1 op 3 of gewoon puur drinken

Nee inderdaad, want sterke drank is boven de 15% (wordt ook niet verkocht in de supermarkt) en el picu is geloof ik iets van 14,5 of zo. En 5 pakken lijkt me idd veel te veel, neem gewoon wat mee en gooi het erbij. Als je tekort komt heeft iemand vast nog wel wat staan toch? ^^