Elleboog hard gestoten.

Hallo!

Rond half 5 vanmiddag heb ik mijn elleboog ontzettend hard gestoten tegen een deurklink. Het deed flink pijn, maar dacht eigenlijk dat het vanzelf over zou gaan…
Nu ben ik nog even weggeweest vanmiddag en elk hobbeltje in de auto voelde ik.
Buigen is erg pijnlijk en ik kan er niet op leunen. Zelfs het dragen van een plastic bakje met wat kleine plantjes deed pijn.
Aan de buitenkant is (nog) niets te zien…

Weet er iemand wat ik het beste kan doen? :frowning_face:

-

Naar een dokter gaan

Inmiddels ziet het er zo uit;

Helaas is het weekend en zou ik echt naar de huisartsenpost moeten om ernaar te laten kijken, maar ik vind het daar eigenlijk niet ernstig genoeg voor…

Daar is het wel ernstig genoeg voor hoor, als alles pijn doet!
Gewoon even langsgaan, als er echt iets is moet je dat niet verergeren door te blijven bewegen.

Ik kijk het zelf altijd een paar dagen aan, wanneer de pijn dan nog een stuk vermindert is of weg ga ik pas nadenken over een dokter.

Voelt je elleboog ook warm aan? Ik zou wel even naar de dokter gaan voor de zekerheid. En neem pijnstiller in.

Die foto ziet er niet lekker uit, haha.

De plek waar die bult zit voelt inderdaad warmer aan dan de rest…
Volgens mijn moeder is het vocht en gaat dat vanzelf weg.

Mijn excuses. XD Het is eigenlijk alleen een bult… gelukkig liggen er geen stukken vel af ofzo. :"D

Je kan er eventueel Arnica opsmeren dat neemt de zwelling wat af en ibuprofen is pijn verlagen en ontstekingsremmend. Je kan ook de huisartspost bellen en je situatie uitleggen.

Haha nou ik vind het rotter voor jou dan voor mij! Ik zou het proberen nog even uit te zingen en dan maandagochtend gelijk even je huisarts te bellen? Dat is minder vervelend dan de huisartsenpost… Tenzij het morgen echt niet gaat, dan natuurlijk wel naar de huisartsenpost.

Moeilijk inderdaad! Ik zou proberen te wachten tot maandag inderdaad.

Ik kan zo slecht tegen dit he, haha. Ik voel het bijna…
Vervelend voor je. Ik zou idd even in de gaten houden of het alleen zwelling is en dat weer weg trekt, of dat het echt in je bot zit.
Kan je je vingers en zo wel gewoon goed bewegen?

Van mn vingers heb ik gelukkig geen last! Als ik mn arm beweeg trekt de pijn wel een stuk omlaag maar niet zo ver.

Zelf zou ik een paar dagen wachten, waarschijnlijk trekt het wel weer weg. Maar de huisarts is er voor alles hoor! Als het maandag nog niet minder is, dan moet je gewoon even langs gaan!

Ik denk dat ik het inderdaad even afwacht tot maandag. Even aankijken hoe het vannacht gaat met slapen enzo :slightly_smiling_face:

Bedankt allemaal!