elke week ruzie met ouders over mn vriend..

nou ik weet niet meer wat ik verder nog moet doen, dus ik dacht vraag eens advies op girlscene!
Ik heb nu al bijna een jaar een relatie met mijn vriend, en alles gaat perfect tussen ons maar er is een probleem: mijn ouders zijn totaal niet blij met onze relatie. Ze vinden zn opleiding te laag, ze vinden hem lelijk, ze moeten zijn ouders niet en ze denken dat ik veel beter kan krijgen. Ook kunnen ze niet echt een normaal gesprek met hem voeren, ook al doet hij heel erg zijn best! Wat hij ook doet, het is nooit goed. Omdat mijn ouders hem niet mogen mag ik ook best weinig, met pijn en moeite brengt mijn vader me een keer in de maand naar hem toe, voor de rest moet hij maar naar mij toekomen. Ook mag ik hem maar 1 keer per week zien en mag ik niet bij hem blijven slapen.
Omdat ik vaak ( elke week, soms periodes elke dag ) ruzie over heb weet ik dus niet meer wat ik moet doen, want dit duurt dus al bijna een jaar. UItmaken is geen optie, omdat ik gewoon heel erg veel van hem hou. Ikheb eigenlijk al veel geprobeerd: elke keer weer praten, goede dingen over hem zeggen, lief doen tegen mn ouders maar niks helpt!
Vooral tussen mij en mn moeder gaat het niet goed, als ze de kans krijgt zegt ze kwetsende dingen over zijn uiterlijk, met als gevolg dat ik weer helemaal gek word en we weer tegen elkaar liggen te schreeuwen.
Iemand ditzelfde meegemaakt? want ik weet echt niet meer wat ik hiermee aanmoet…

echt stom voor jou dit :frowning_face:
Ik kan je niet hiermee helpen maar hoop iemand anders wel.

up

Wat ongelofelijk kinderachtig van je ouders, sorry dat ik het zeg. Als jij gelukkig bent dan moeten ze dat accepteren!

Wat vervelend is dat zeg!
Laat je ouders weten dat je het heel naar vindt dat zij zo over hem oordelen; zij kennen hem waarschijnlijk niet eens goed genoeg!

sowieso vind ik het heel verontrustend als ouders je niet eens een knul gunnen alleen maar om die redenen. Als hij een extreem foute jongen was, oke, maar dit is gewoon lelijk van ze

Precies. Bedenk dat het jouw leven is, niet dat van hen.

Trouwens heel erg oppervlakkig dat ze hem op zijn uiterlijk veroordelen. Dat is gewoon slecht.

Laat je ouders dit topic zien. Meer mensen denken er zo over. Het is belachelijk. Ze moeten gewoon jouw keus accepteren en als jij gelukkig bent moeten ze daar genoegen mee nemen.

wat dom van je ouders, :open_mouth:
als jij nou gewoon gelukkig bent met hem, dat zou toch ook al genoeg moeten zijn voor je ouders.
Ja ik zou gewoon tegen je ouders zeggen van ja ik ben gelukkig met hem en waarom moeten jullie dit voor ons verpesten dan?
maarja ik snap et als je dat niet durft xD

sorry verder heb ik geen idee wat je kan helpen…

en wat gemeen eigenlijk van je ouders dat ze hem lelijk noemen!
ik bedoel uiterlijk is echt niet alles! Het helpt wel maar uiteindelijk gaat het om het innerlijk toch!

Heb hetzelfde gehad alleen dan niet een jaar lang. Bij mij werd het uiteindelijk heel erg, en toen heeft mijn vader gezegd: Het is jouw keuze, we accepteren het, maar hou in je achterhoofd wat we hebben gezegd. Het is nu een jaar later en ik ben nog steeds heel blij met mijn vriend, er word hier thuis gewoon niet meer over gesproken wat soms best vervelend is, maar ik ben allang blij hiermee.
Ik zou niet weten wat je eraan moet doen. Sowieso vind ik het zo kinderachtig van je ouders (van de mijne destijds ook). Het was in ieder geval een les voor mij hoe ik het later niet ga doen.

het enige wat ik kan bedenken is door blijven praten en de kinderachtige opmerkingen negeren, sorry! Succes!

Heel triest van je ouders, maar ik zou het niet weten! Sterkte ermee!

slaat nergens op zeg. als mijn ouders zo zouden beginnen pakte ik meteen de eerstvolgende trein naar rotterdam. langeafstandsrelatie

Het is nét als The Notebook.
En hoe was het einde? Gewoon volhouden, Je vind wel manieren & oplossingen.
True Love always wins [: