Elke dag wandelen.

Hay.

Ik kijk telkens op google maar overal staat wat anders… dus ik vroeg me af of jullie het weten.

Als ik elke dag een half uur of 45 min. ga wandelen, verbrand ik dan vet, alleen koolhydraten of nog wat anders?

Ik heb een buik (geen buikje meer te noemen ;p) en daar wil ik van af, + ik wil een goede conditie krijgen. Maar dat wil ik in een best wel korte tijd. (maand/2maanden) maar helpt elke dag 45 min. wandelen daarmee? Of zijn er nóg betere oefeningen/workouts voor?

XXX bedankt.

tja, 45 min hardlopen is natuurlijk beter

als je echt conditie wil krijgen , kun je beter gaan hardlopen …

ik denk het niet xD natuurlijk verbrand je wel wat… maar niet superveel, als je in een winkel werkt, dan moet je ook de hele dag lopen en dingen heen en weer sjouwen… ik ben er in elk geval niks door afgevallen >_>

Je verbrandt vet ja, maar dat is iets anders dan koolhydraten verbranden. Ik weet ook niet precies eigenlijk maar volgensmij verbrandt je gewoon calorieën. Maar anyway, als ik jou was zou ik gaan hardlopen en ook wandelen, maar dan snel, om het hardlopen op te bouwen. Je kunt bijvoorbeeld 5 min. hardlopen, 2 minuten snelwandelen, 5 minuten hardlopen, 2 min. snelwandelen… enz. of langer of korter, er staan denk ik wel goede schema’s op internet. En je verbrandt trouwens wel calorieën met wandelen als je snel wandelt, maar niet als je een beetje slentert of zo. Maar je kunt beter proberen hard te lopen. Succes ik hoop voor je dat het lukt! xxx

Een half uur wandelen is niet echt veel :B

Kan je beter rennen idd.

hardlopen is beter natuurlijk, maar met gewoon een beetje doorstappen lukt het ook prima, wel natuurlijk als je niet meer eet dan je verbruikt

Hmm oke,
ik denk dat ik dit ga doen (want ik heb nog géén conditie dus 5 min hardlopen houd ik echt niet vol :flushed: )

100 buikspieroefeningen; 50 schuin en 50 recht.
20 min joggen.
10 min wandelen.

Wat denken jullie? :flushed:

Je moet ook niet meteen 5 minuten achter elkaar hardlopen, maar het een beetje opbouwen, zie hier:

http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm

Je kunt dan misschien wel meer sets achter elkaar doen of het schema sneller doorlopen (omdat dit gebaseerd is op 3x per week), maar het is wel belangrijk om joggen en wandelen af te wisselen, zodat je echt een soort opbouw krijgt en je je spieren niet in één keer overbelast.

mensen, wandelen is supergezond! maar dat houd wel in, 45 min. rennen staat ongeveer gelijk aan 1,5 uur wandelen. Ik heb gister toevallig 1,5 uur gewandeld omdat ik niks te doen had, heerlijk vond ik dat :slightly_smiling_face: meestal kom je nog bekende mensen tegen of loop je even langs vriendinnen.

@Nicole; ik wil conditie opbouwen, dat is het belangrijkst, maar dan wel in een maand tijd ofzo :astonished:

Is er verschil tussen joggen/hardlopen op je plek en echt vooruit gaan? :flushed:

Absoluut, vind ik dan. Als ik echt vooruit ga, vind ik het altijd veel inspannender. Op de Wii Fit bijvoorbeeld kan ik gemakkelijk 20 minuten ‘joggen’ achter elkaar. Als ik dat buiten zou doen, zou ik al na een minuut of 5 dood neervallen, bij wijze van spreken.

Er staat 45 min. Dit is drie kwartier.