Elke dag je haren wassen?

Hoi,

Is het gezond om elke dag je haren te wassen?
Of moet ik het laten bij 1/2x om de week?

Neej, ik deed dat eerst ook.
Maar mijn haar werd er helemaal slap en dun van.
Ik was het nu meestal om de dag en het is nu veel dikker :slightly_smiling_face:

Volgens mij is het niet heel erg gezond. Ik was het zelf één keer per 2 dagen, dus om de dag. Het lijkt me niet erg fijn om m’n haar 1 of 2 keer om de week te wassen, voel ik me echt vies. En m’n haar word dan ook vettig.

Elke dag is niet erg goed voor je haar. Shampoo’s zijn best agressief en op den duur gaat je haar er eerder ‘dood’ van. Ik heb zelf erg droog haar en ik was het 1 of 2 keer in de week, hoe het uitkomt. Het ziet er dan ook niet vet of vies uit, maar je haar moet daar wel even aan wennen als je het nu wel elke dag wast

Nee, dat is helemaal niet goed voor je haar.
Ik deed het eerst ook altijd, maar dat mocht niet meer van m’n kapper, haha.
Dus nu was ik het braaf om de dag :slightly_smiling_face: En dat wil opzich ook prima hoor!

Niet doen! Je haar wordt er vetter van & het is ook niet goed voor je haar.

Om de dag is prima.
2 keer in de week conditioner er bij.

Ach, de een moet het nou eenmaal vaker wassen dan de ander. Als jij het geen probleem vindt om je haar elke dag te wassen en je gebruikt geen hele agressieve shampoo (zoals een anti roos) dan kan dat prima.

http://www.drogisterij.net/producten/400x400/181756_1_Loreal_Paris_Elvive_Shampoo_haarverdikker.jpg

is deze agressief?

^ als ik was, gebruik eigenlijk altijd conditioner haha.

Maar ik waste voorheen 2x per week omdat mijn haar gewoon echt niet ver werd. Nu om de dag. Dus sowieso 3x per week.
Het hangt ook van je waterhardheid/hoeveelheid kalk in het water. Waar ik nu woon is 13! Dat is extreem hoog, waardoor mijn haar heel snel vettig/stug word. Toen ik in Nijmegen woonde, hoefde het dus maar 2x want daar was het water veel zachter =)

Ik vind die fijn. Sowieso raadde nu al een paar kapsters (+mijn zus die de opleiding volgde) mij Elvive aan.
Al vind ik ze wel prijzig helaas. Dus alleen in de aanbieding haha.

Ok bedankt

Ah oke! ik vind die ook fijn. Mijn haar wordt zegt ziek snel vet, stel ik was het op dinsdagavond, dan is het woensdagavond gewoon SUPER vet alsof ik het 2 weken niet heb gewassen. en ik heb stijl haar dus dan zie je het nog beter dan als je krullen ofzo hebt.

Ik was het altijd op zondag, dinsdag, donderdag en als ik uitga zaterdag maar anders zondag.

ik was mn haar wanneer het nodig is!
Vaak om de 2/3 dagen en eens per week een lekker haarmaskertje

Kijk anders eens bij de Lush? Is wel even een uitgaven maar daar doe je vet lang mee en ze hebben speciale shampoo’s voor snel vet wordend haar.

Inderdaad niet goed. Als je het zo vaak wast dan wordt je haar ook sneller weer vet. Dat komt doordat het vele wassen je hoofdhuid uitdroogt en dan gaat je hoofdhuis weer meer talg produceren en dan wordt je haar weer vetter en dan ga je weer wassen. Vicieuze cirkel.

Het is beter om gewoon even een paar weken vol te houden en je haar veel minder te wassen. Even vervelend omdat je met vet haar loopt, maar als je gewoon een staart in doet dan zie je het heus niet zo. Geen droogshampoo’s en andere shit gebruiken, van al die haarproducten wordt je haar ook weer sneller vet + het is niet goed voor je haar. Even doorbijten. Ik waste mn haar ook ooit elke dag, maar ik werd er helemaal gek van en ik heb een paar weken lang het wassen flink uitgesteld elke keer. Met resultaat: ik was mn haar nu ongeveer 2x per week (minder misschien zelfs, elke 4-5 dagen ofzo) en het voelt veel sterker en gezonder! Ik heb overigens ook ontzettend stijl en dun haar en heb ook de slechte gewoonte veel aan mn haar te zitten of te borstelen, daar wordt het ook sneller vet van. Maar ik was mn haar nooit meer dan 2x per week, scheelt een hoop geld en tijd haha!

ik was mijn haren ong. 3 keer in de week, sowieso een keer in het weekend.

Zegmaar Zaterdag, dinsdag en donderdag.

Mijn haar word alleen altijd zo lelijk na het wassen :frowning_face: zelfs met haarmasker/conditioner. Maar ik heb nu een nieuwe shampoo van lush dus ben benieuwd hoe die reageert op mijn haar.

ik moet t om de dag wassen en dan als ik t niet was met droogshampoo, anders is mn haar te vet…

Als je elke dag je haar wast kan je rekenen op beschadigd haar,de zuren gaan namelijk uit je haar…

Oeps, ik was het bijna elke dag :expressionless: