Elke dag buikpijn

Ik heb sinds een paar maanden last van m’n buik. Eerder had ik een paar keer per week steken en krampen en had ik last met m’n stoelgang. Nu, een paar maanden later, heb ik elke dag wel minstens een keer pijn, de ene keer krijg ik er rugpijn bij, de andere keer trekken de pijnen naar m’n benen of word ik misselijk van de pijnen. Daarnaast maakt m’n buik veel lawaai. Zeg maar het rammelende geluid wat mensen hebben als ze honger hebben heb ik elke dag, de hele dag door. De pijnen zijn moeilijk te omschrijven want ze zijn elke keer weer anders. Soms heb ik steken, soms voelt het alsof m’n spieren samentrekken, maar eigenlijk is de echte pijn niet te omschrijven. Vandaag had ik het zo erg dat alles pijn deed, ik kon me bijna niet bewegen en al helemaal niet lopen en ik ben er nu echt klaar mee.

Ik weet dat mensen nu zeggen ga naar de dokter, maar ik heb niet zo’n goede band met mijn dokter. Ik ben het afgelopen jaar vaak bij haar geweest met klachten, en nooit werd ik serieus genomen of bleek het helemaal niets te zijn. Daarom ben ik bang dat als ik nu ga ik weer niet serieus wordt genomen. Daarnaast steunt m’n moeder me ook niet echt. Ze is op de hoogte van mijn buikpijn, maar ze vraagt nooit hoe het gaat ofzo en ik denk dat als ik vraag of ik een afspraak met de dokter kan maken, ze zegt dat ik me aanstel of dat het niets is en vanzelf weggaat.

Nu is mijn vraag of iemand iets herkent. Hebben andere mensen ook ‘opeens’ last van buikpijn gekregen en een onregelmatige stoelgang? Ik las op internet veel dingen over allergien, maar daar word je toch meestal mee geboren? Eigenlijk wil ik gewoon weten wat ik heb. Als ik het nog een keer zo erg heb als vandaag ga ik toch maar een afspraak maken bij de dokter.

ik dacht eerst dat het iets met ongesteldheid te maken had, maar ik denk dat je het best naar de dokter gaat

Ga naar een andere dokter als je voelt dat je niet serieus word genomen. Die kan dan kijken wat er aan de hand is want als je steeds zo’n erge buikpijn hebt is dat niet goed lijkt mij.

Een allergie kun je gewoon gedurende je leven krijgen. Ga naar een andere dokter inderdaad!

Bedankt voor de reacties. Ik wist niet dat je een allergie kan ontwikkelen dus ik ga toch maar binnenkort een keer naar de huisarts, maar dan proberen of ik naar een andere toe kan. En vanavond even met mn moeder praten over hoe het met me gaat. Ze vroeg van de week al aan me hoe het met me ging, omdat ze het idee had dat ik niet lekker in m’n vel zit. Maar toen ik zei dat dat komt door de buikpijn en krampen reageerde ze niet meer…

Wat vervelend zeg, dat je moeder niet meer reageerde… Misschien moet je haar eens met haar praten en vertellen dat je écht pijn hebt, en of ze wat meer begrip voor je wilt hebben.

Ik heb de laatste tijd ook veel pijn in mijn buik, ik heb een mirena spiraal en heb nog steeds elke maand een cyclus (zonder te vloeien dan) en ontzettende krampen in mijn onderbuik, dat ik het echt uitschreeuw van de pijn. Hiertegen heb ik diclofenax gekregen (weet niet precies hoe je het typt), dit is wel echt een sterk medicijn, zal ik ook niet gebruiken als ik jou was als je naar school gaat, ik werd er een beetje moe van. Zo kon ik wel goed in slaap vallen met de pijn.

Nu had ik laatst weer heel erg pijn in mijn buik, maar nu een beetje boven mijn navel. Het was 's avonds en ik verkrampte echt van de pijn dus we zijn naar de huisartspost gereden in het ziekenhuis. Ze dacht dat ik een virus had, als het af zou zakken moest ik terug komen want dan kon het misschien een niersteen zijn, of nog erger, een blindedarm ontsteking. Ze raadde me af paracetamol te nemen want dat werkt juist op je maag, dus gewoon even afwachten. Het is ook vanzelf minder geworden.

Misschien heb je er iets aan, ik zou in de eerste instantie met je moeder praten en vertellen dat je echt pijn hebt. En als je geen goede band hebt met de dokter moet je misschien naar een andere gaan? Ik vind dat ze jou gewoon serieus moeten nemen hoor!

Ik heb gisteravond gevraagd of ik naar de dokter mag omdat ik echt heel erg pijn heb, maar ze vond het niet zo’n goed idee. Ze zei dat buikpijn een van de meest vage klachten is en van alles kan zijn, dus ik moet komende tijd eerst even kijken wanneer ik er last van heb en of ik verbanden kan leggen tussen voeding en pijn. en ze zei, misschien gaat het wel over. Je wil toch niet in de hele medische molen terecht komen? Nou, ik heb liever ook niet zulke pijn…

Dan heeft ze pech! Dan ga je lekker zelf naar de dokter, elke dag buikpijn is niet goed en jouw gezondheid is belangrijker dan de mening van je moeder (neem aan dat het daarover gaat), in dit geval.

Ik herken het, alleen was het bij mij een allergie. Het is een specifiek stofje.
Toen ik stopte met het eten van dat stofje in het geheel (wat betekende dat ik heel goed op mijn voedsel moest letten) waren bijna al mijn klachten voorbij. Dit betekende hoofdpijn, hartkloppingen, krampen, lawaai in mijn buik, zelfs spierpijn.
Nadeel van dit stofje is dat het bijna overal in zit.
Misschien toch een idee het te minderen ook al heb je hier geen allergie voor, gezien volgens tests ruim 20% van de mensen reageert of deze stof met bovenstaande klachten, al is het niet zo ‘heftig’.

Allergieën kan je ook later oplopen. Ik ken iemand die altijd rustig melk kon drinken, en ineens rond haar 17e een allergie kreeg. Net zoals een ander rond haar 18e glutenallergie kreeg. Het is niet zo dat ze het altijd had en toen pas achter kwamen, nee ze kreeg het toen pas echt. Dus dat kan zeker!

ik denk aan allergie of (lint)worm

Ik heb zelf ook veel buikpijn.
De eerste keer werd ik ook niet echt serieus genomen maar
de 2e keer mocht ik buikfoto’s laten maken.
Uit die foto’s bleek dat ik het prikkelbare darm syndroom heb.
http://www.pdsb.nl/wat-is-pds.aspx
Misschien heb je hier iets aan!

dit. En de dokter moet jou serieus nemen, het is zijn/haar beroep. Als je echt last hebt moet je niet te lang met klachten blijven rond lopen, jouw gezondheid is het belangrijkst in alle gevallen

edit. Ik denk dat het je darmen zijn, komt regelmatig voor. Misschien prikkelbare darmen of iets in die richtig, maar dat kan alleen je dokter/ziekenhuis vaststellen natuurlijk, in ieder geval beterschap (:

Gewoon naar de dokter gaan desnoods alleen. Ik had ook veel last van buikpijn (minder erg als jou als ik het zo lees maar toch heel vervelend) En nu blijkt dat mijn darmen overgevoelig zijn voor bepaald soort eten. Nu heb ik van de dokter zakjes met poeder gekregen die ik elke ochtend moet mengen met water en nu gaat het goed. Geen last meer van. En anders een andere dokter zoeken! Sterkte!

Dankjewel allemaal voor de tips! Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen want het is wel zo dat mijn gezondheid het belangrijkste is natuurlijk. Ik had op internet ook al dingen gezien als glutenallergie en pastische darm dus zoiets kan het misschien wel zijn.

Ik heb trouwens ook nog van die zakjes gehad, denk ik dezelfde al n0uka. Ze dachten bij mij ook aan een spastische darm. Zoals je ziet heb ik zelf dus ook veel gedoe gehad met mijn buik.
Het is wel waar wat je moeder zegt, je buik is ook lastig, en de pijn is lastig te omschrijven.

Die zakjes heb ik ook gehad, bij mij werd 't alleen maar erger. Ik heb nu capsules en het gaat nu ook heel goed :slightly_smiling_face:

Misschien heb je pds ? Want ik heb dit en ik herken je klachten wel. Toch even naar de dokter gaan, dan heeft je moeder maar even pech hoor.

Ik hoop van harte voor je dat je geen pds hebt. Mijn broer heeft dit ook en ik heb alles van de wereld ervoor over dat dit overgaat bij hem.
Dag in dag uit heeft hij buikpijn, bij alles wat hij eet. Hij heeft het al zolang als ie kan herinneren en hij is al heel lang depressief.
Hij heeft het ook heel erg zoals jij omschrijft die pijnen. Het meest vervelende is dat er voor pds nog geen medicijn bestaat. Wat ik je kan adviseren is om te kijken bij wat voor eten je er last van krijgt (als je pds hebt dan) en je voedingsschema dan te gaan aanpassen. De ene krijgt van soorten groente last en de andere juist weer van andere groenten.
Probeer een tijdje geen volkoren producten te eten, dus wel witbrood. geen pasta (rijst mag wel). Geen bonen meer (wortels en sla wel). En geen zuivelproducten. Dit helpt erg bij mijn broer.

PDS of een allergie inderdaad. Mijn stiefzus heeft PDS, en dit lijkt er erg op! :slightly_smiling_face:
(beterschap!)

Ja ik heb ook PDS, ik denk ook dat het dat is. Maar @Elinefashion, jammer dat het bij je broer zo erg is maar dat is het niet altijd hoor. Ik heb er bij sommige dingen meer last van dan anders maar het is niet echt onleefbaar zeg maar. Wel vervelend ja want je kan er idd niets aan doen.