Ik heb sinds een paar maanden last van m’n buik. Eerder had ik een paar keer per week steken en krampen en had ik last met m’n stoelgang. Nu, een paar maanden later, heb ik elke dag wel minstens een keer pijn, de ene keer krijg ik er rugpijn bij, de andere keer trekken de pijnen naar m’n benen of word ik misselijk van de pijnen. Daarnaast maakt m’n buik veel lawaai. Zeg maar het rammelende geluid wat mensen hebben als ze honger hebben heb ik elke dag, de hele dag door. De pijnen zijn moeilijk te omschrijven want ze zijn elke keer weer anders. Soms heb ik steken, soms voelt het alsof m’n spieren samentrekken, maar eigenlijk is de echte pijn niet te omschrijven. Vandaag had ik het zo erg dat alles pijn deed, ik kon me bijna niet bewegen en al helemaal niet lopen en ik ben er nu echt klaar mee.
Ik weet dat mensen nu zeggen ga naar de dokter, maar ik heb niet zo’n goede band met mijn dokter. Ik ben het afgelopen jaar vaak bij haar geweest met klachten, en nooit werd ik serieus genomen of bleek het helemaal niets te zijn. Daarom ben ik bang dat als ik nu ga ik weer niet serieus wordt genomen. Daarnaast steunt m’n moeder me ook niet echt. Ze is op de hoogte van mijn buikpijn, maar ze vraagt nooit hoe het gaat ofzo en ik denk dat als ik vraag of ik een afspraak met de dokter kan maken, ze zegt dat ik me aanstel of dat het niets is en vanzelf weggaat.
Nu is mijn vraag of iemand iets herkent. Hebben andere mensen ook ‘opeens’ last van buikpijn gekregen en een onregelmatige stoelgang? Ik las op internet veel dingen over allergien, maar daar word je toch meestal mee geboren? Eigenlijk wil ik gewoon weten wat ik heb. Als ik het nog een keer zo erg heb als vandaag ga ik toch maar een afspraak maken bij de dokter.