Elke 2 weken ongesteld.

Heee,
ik ben een meisje van 14 jaar en ben sinds juli ongesteld.
eerst was ik het altijd gewoon om de 3/4 weken maar de laatste paar maanden elke 2 weken.
ik word er helemaal gek van maar mag van mijn moeder niet aan de pil.
ik wil graag binnenkort met haar langs de huisarts om advies te vragen want ik weet niet wat ik heir mee aan moet.
als ik ongesteld ben ben ik het 6/7 dagen en verlies ik heel veel bloed.
ook ben ik vaak duizelig,misselijk,hoofdpijn,buikpijn,rugpijn,nekpijn enz.
echt een rottijd dus,
en dat om de 2 weken!
ik wil er van af, help me?
xxx

Best zo vlug mogelijk langs de huisarts gaan. Voor de rest kan je er zelf niet veel aan doen denk ik…

je kunt aan de pil zonder je moeders toestemming volgens mij, dan schrijft de dokter gewoon het recept uit en ga je zelf naar de apotheek om het op te halen. Onder de 18 is de pil gewoon gratis.
Niet dat je tegen je moeder in moet gaan natuurlijk, maar elke 2 weken ongesteld lijkt me erg vervelend voor zo’n simpele oplossing, dus praat er met haar over en keurt ze het niet goed kan je alsnog aan de pil.

Je kunt inderdaad zonder toestemming de pil slikken, je kunt zonder je moeder naar de huisarts gaan voor een recept (:

Ik had ook dat ik de ene keer twee maanden lang om de twee weken ongesteld was, en dan weer 2 maanden niet. Ook was ik elke keer als ik ongesteld was echt doodziek, ik kon dan niets anders dan in bed liggen.
Mijn moeder had liever niet dat ik aan de pil ging, maar ik ben toch met haar samen naar de dokter gegaan. Die zei dat de pil uitkomst kon bieden, en bij mij helpt het echt!
Misschien kan de dokter je moeder overtuigen, je weet maar nooit, want dit is natuurlijk niet fijn. Al zeker niet op school, want dan kan je je toch ook niet concentreren.

ik weet niet meer precies maar na dat ik 2/3 jaar ongesteld was begon ik ook elke x om de 2 weken ongesteld te worden (ook op mijn 14de) Dit heeft een jaar bij mij geduurd en toen werd ik het echt zat. Ik ben dus naar de huisarts gegaan & de enige oplossing was de pil & ik slik ze nu 7 weekjes en ben gwoon weer om een maand ongesteld, godzijdank. (want das al vaak genoeg xd)
Dus denk dat je toch echt naat de huisarts zult moeten gaan als je dit probleem wil oplossen.

Ik zou als ik jou was ff naar de huisarts gaan. Het met je arts bespreken en samen kijken wat je gaat doen. Ik wil je niet zeggen dat je aan de pil moet gaan, wanneer dit niet mag van je ouders, maar je arts kan je misschien wel vertellen of en waarom je wel aan de pil kan/moet. Besluit je dit te doen, kunnen jij en je arts het desnoods samen aan je moeder vertellen. (Vaak luisteren ouders wel naar je arts, ookal zeg jij het zelfde.)

De enige oplossing is om aan de pil te gaan. Dus zou het gewoon doen. Ik heb het zelf ook gedaan zonder overleg met mijn moeder.
Ik ben sinds gisteren ook weer ongesteld dus ik leef met je mee.

Harstikke bedankt meiden!
Ik zat er ook al aan te denken om gewoon ‘stiekem’ de pil te slikken,
zonder dat mn ouders het dus weten.
Maar dan voel ik me daar ook weer zo rot over,
dus ga ik eerst gewoon met mn moeder na de dokter, en als zei dan nog
niet wil dat ik aan de pil ga, haal ik hem zelf wel op.
xxxx

Hoezo stiekem? Je kan het aan je moeder vragen die zal het vast begrijpen omdat zij vast vroeger ook de pil heeft geslikt of misschien nog doet. Gewoon aan je moeder vragen. Ze heeft vast het liever dat je het vraagt dan achter haar rug om doet :wink:!

Wil jij een cadeaubon van bol.com t.w.v. ¤ 25,- winnen doormiddel van 1 klik? Vind Shopbuddie.nl leuk op Facebook en maak kans op die cadeaubon! Als Shopbuddie.nl 150 fans heeft wordt de cadeaubon verloot onder de fans! Dus doe gek en klik op de ‘vind ik leuk’ button en misschien win jij die cadeaubon! Klik hier!!

mijn moeder was ook iedere 2 weken ongesteld en die is in de overgang :grinning_face_with_smiling_eyes:

ik word schijtziek van dat bericht iedere keer eronder.
wie gaat er nou zoveel moeite doen voor een waardebon van 25 euro.

Heb je goed! Om de twee weken, ik zou echt kapot gaan.

@Overdressed: Inderdaad. En het is reclame.

Ik had het vroeger ook om een dikke twee weken. Echt lastig en ik had het toen ook altijd heel hard. Ben dan aan de pil gegaan, op aanraden van mijn dokter ook. Uiteraard heb je dan wel regelmatig je regels + bij mij komen ze ook drie keer minder hard. Ik zou denken dat je moeder wel bijdraait. En anders zou ik het ook stiekem proberen te regelen.