Hi meiden,
Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij misschien advies kan geven. Sinds 2 jaar heb ik een hele lieve vriend, het ging altijd supergoed en we waren een heel hecht stel. Sinds september studeren we en wonen we allebei op kamers in dezelfde stad. We wonen erg dicht bij elkaar en ik stelde me voor dat dat superleuk zou zijn (spontaan afspreken etc.). Nu blijkt het in werkelijkheid helemaal niet zo te gaan. Ikzelf heb een relaxte studie en ben heel vaak vrij, dus ik vraag vaak of we iets leuks kunnen gaan doen. Hij daarentegen heeft het vrij zwaar met zijn studie en verdoet zijn vrije tijd 's avonds met op de bank voetbal liggen kijken omdat hij dan moe is. Hij heeft dan geen zin meer om naar mij te fietsen, en andersom wil ik liever niet in het donker alleen over straat, omdat we niet in een hele goede buurt wonen.
Het komt erop neer dat mijn voorstellen om af te spreken continu worden afgewezen omdat hij geen tijd heeft of moe is. Ik begin het best wel beu te raken om steeds teleurgesteld te worden. Ik merk ook dat mijn gevoel voor hem hierdoor steeds minder wordt. In de weekenden kan ik vaak niet afspreken omdat ik dan lang en tot laat moet werken in de horeca (in de stad waar mijn ouders wonen, en die ligt een uur van de stad af waar zijn ouders wonen). Soms zien we elkaar dus een paar weken niet, terwijl we door de week zo dicht bij elkaar wonen. Ik vind dat eigenlijk echt belachelijk en schaam me ook als mensen zeggen ‘oh dan zien jullie elkaar zeker elke dag’. Vaak word ik boos als hij ineens iets leuks met zijn vrienden gaat doen, terwijl ik dat ook weer onredelijk van mezelf vind omdat ik hem dat wel zou moeten gunnen.
Hij geeft vaak aan dat hij echt nog verliefd is en me superleuk vindt, maar soms denk ik dan: waarom doe je dan niet meer moeite om me te kunnen zien? Aan de andere kant vind ik het ook gemeen van mezelf dat mijn gevoelens afzwakken terwijl hij er niks aan kan doen dat hij het zo druk heeft.
Het zit me gewoon echt dwars en ik weet niet wat ik aan de situatie kan veranderen
Heeft iemand tips?