Elkaar leuk vinden maar nu staat het stil, help!

Hoi, ik ben een meisje van zeventien en ik vind al een tijdje een jongen leuk. Ik zat altijd uit te zoeken of hij mij leuk vond en daar heb ik me best druk om gemaakt. Driekwart jaar geleden zei hij dat hij mij ook erg leuk vond…ik was natuurlijk helemaal blij! Vanaf daar hebben we 6 keer écht afgesproken (bios etc.) we zitten ook bij elkaar op school en zijn altijd goede vrienden geweest.
Maar nu zaten we er allebei dwars mee hoe we verder gingen, we hebben gepraat en hij wilde liever nog niks ‘nemen’, hij wilde niet afhankelijk zijn. Ik dacht okee, voor nu is het goed, maar nu zit ik nog meer in onzekerheid en of hij andere meisjes niet leuk vind! Ook hij zei één keer, je vind die toch niet leuk? :0
Vriendinnen zeggen dat ik moet zeggen dat ik wel écht iets moet nemen of gewoon niks? Wat moet ik doen, want hij vind mij egt leuk en ik hem…

Hij geeft toch al aan dat hij liever geen relatie wilt? Of wilt hij nu juist wel? Misschien moet je gewoon aan hem vragen hoe hij erover denkt en of hij nog andere meisjes ziet. Het moet wel duidelijk zijn dat hij echt voor jou wilt gaan, anders denk ik niet dat het heel veel zin heeft om er moeite in te steken. Succes!

bindingsangst ?

Als ik jou was zou ik toch nog een goed gesprek met hem hebben. Vraag hem nog eens duidelijk waarom hij geen relatie met je wil. Hij vindt je toch zo leuk, wat schrikt hem dan af?
Ik zou hem ook duidelijk maken dat je niet eeuwig kunt gaan zitten wachten op hem. Dat is zonde van je tijd en moeite. Als hij uiteindelijk geen goede redenen kan geven, en inderdaad ook veel aandacht geeft aan andere meisjes, zou ik hem laten gaan. Het zou ontzettend zonde zijn om zo lang op hem te blijven wachten, en dan een andere leuke jongen te laten lopen!

Heel erg veel succes!

Als jij duidelijkheid wil, moet je daar om vragen. Zal waarschijnlijk betekenen dat hij zegt dat hij niks met je wil (nu), maar dat de toekomst misschien rooskleuriger is.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt maar dan andersom.
Wij vonden elkaar heel leuk, hij wilde een relatie maar ik nog niet.
Ik denk dat ik ook bindingsangst heb, de angst dat hij me laat vallen en toch voor een ander zou gaan, of hij het uiteindelijk nog steeds zo leuk vindt met mij, hoe het gaat op school, qua afstand, met stages en werk… Ik twijfel altijd zo veel, uiteindelijk hebben we besloten te stoppen met dat wat we hadden. Nu gaat hij verder met z’n leven en heb ik nog steeds spijt dat ik mezelf niet aan hem over heb durven te geven.

Vragen om duidelijkheid! Is eng, want het kan een negatief antwoord zijn. Maar, je bent wel van je onzekerheid af.