El-Cidweek Leiden

Vanaf september ga ik studeren in Leiden. Ik kreeg via de post een inschrijvingsformulier voor de Elcidweek (introweek van Leiden, soort UITweek zoals in Utrecht). Het lijkt me een soort van half verplicht, alsof je een sjaakafhaak bent als je niet meegaat en je dan je gehele studie een loner blijft. Maar die week ben ik voor de helft nog op vakantie, en voor de rest heb ik er gewoon niet zo’n zin in om allerlei studentenverenigingen af te gaan, ik wil er toch niet bij. En de stad Leiden ken ik al redelijk… ik woon er vlakbij.

Dus, heeft iemand ervaringen met wel/ niet gaan naar de Elcidweek?

edit: vorig jaar heb ik al gestudeerd in Utrecht, daar ben ik ook niet naar de introweek geweest, dat leverde geen problemen op, bijna niemand van mn studie had dat gedaan.

Mijn zus is er heen geweest en die heeft hetecht super leuk gehad! Het is gewoon gezellig, dus ik zou gaan!

^ Tnx

Verder nog mensen? UP

Als de introweek los staat van je studie, maakt het echt geen verschil. Ik heb zelf een introweek gehad in Leeuwarden, toen zat je de hele week al in een groepje met je toekomstige klas - dan heb je wel voordelen dat je mensen al een beetje beter kent voordat de lessen beginnen. Vorig jaar had ik een introweek in Zwolle, dat staat los van je studie en zal dus niet een verschil maken. Ik heb toen wel een super tijd gehad ook en leuke contacten opgedaan, maar met mijn klas had ik apart nog een intro.

Dus als ik jou was zou ik even opzoeken of het aansluit bij studenten die dezelfde studie gaan doen of niet, als dat niet zo is (en je kan dus de helft maar plus ziet er niet echt naar uit) dan zou ik gewoon niet gaan. :slightly_smiling_face: Je studiegenoten leer je daarna echt nog wel kennen, een startweek samen is gewoon een iets eerdere en leukere start.

Wat ik heb gemerkt is dat bij sommige studies echt bijna iedereen ElCid loopt, en andere studies bijna niemand.
Ik zou sowieso proberen te gaan, de mensen die ik toen heb leren kennen zijn nu mijn beste vrienden, als het ware. Het maakt echt banden. Vooral voor mij was het erg fijn om ElCid te lopen, aangezien ik sociaal niet erg sterk ben, en je op deze manier werd gedwongen om contacten te leggen.
Je wordt meestal in groepjes gedeeld die voor de helft bestaan uit mensen die dezelfde opleiding gaan doen, en voor de helft mensen die iets heel anders doen (ik zat bij Japans en Rechten, like what?).
Je KAN halverwege de ElCid nog instromen, sterker nog, ik heb iemand overtuigd dat te doen, maar als je het al niet ziet zitten zou ik niet gaan.

Wow dankzij dit heb ik mijn vriendin overtuigd dat ze naar haar introductieweek moet gaan ;’)

Wow. Ik wist niet dat ik zo overtuigend was :'D