EL-CID (Leiden 2014)

Hi, ik weet niet of er al een topic hierover is maar ik wil graag weten of de EL-CID puur langs alle studentenverenigingen gaat. Ik weet al dat ik me niet wil aansluiten bij een studentenvereniging, maar wil toch wel graag Leiden leren kennen.

Iemand die mij de opbouw van de dagen kan uitleggen?

Overigens ga ik niet in Leiden overnachten. Ik reis gewoon weer naar huis. Iemand die weet hoe laat je je 's ochtends weer moet melden in Leiden?

Ik heb vorig jaar meegedaan en ben dit jaar crew. Hartstikke leuk om te doen. Ik was ook niet van plan om aan te sluiten bij een vereniging en heb het ook niet gedaan. Wij zijn vorig jaar langs de 5 grootste verenigingen geweest, maar waren er al vrij snel weer weg. Er is genoeg te doen buiten de verenigingen om.

Het weekprogramma staat al op de website: http://www.elcidweek.nl/el-cid-week/weekprogramma/ (ik weet niet of je dat al gezien had?)

Ik weet niet of je ver moet reizen, maar als je een eindje moet reizen dan zou ik je toch aanraden om een slaapplaats te regelen (in een studentenhuis of in de slaapzaal) want je moet je best vroeg melden. Ik heb me trouwens opgegeven als slaapwacht.

Dit was het programma van vorig jaar met de tijden (ik zag dat er dit jaar wel enkele wijzigingen zijn hoor!):

Zoals je ziet is het weinig bij verenigingen. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je mentoren zijn (wij zijn bijv. niet naar de kleine verenigingen avond geweest)

Dankjewel voor de uitleg! Ik zie dat je rond 9.00 in Leiden aanwezig zal moeten zijn (?).
Het is een halfuurtje reizen voor mij, dat lijkt mij nog schappelijk

Ik ben ook niet van plan om op kroegentocht te gaan, puur omdat dat mij niet trekt. Kan je op zulke dagen dan eerder weg? Of is het verplicht te blijven tot de eindtijden?

Mja in principe beginnen veel dingen om 9 uur, maar je doet de hele el cid week met je groepje (dat hoor je allemaal nog wel, in welke groep je zit etc) en daarmee spreek je meestal een tijd af.

Niks is verplicht, je kijkt per dag met je groepje wat jullie willen doen, waar je heen wilt gaan, wat je wilt zien etc.

Wij zijn bijvoorbeeld naar de grootste verenigingen geweest, en als iemand nog naar een andere wilde dan kon dat ook prima.
Kan je een keer niet mee naar een activiteit (zoals jij niet naar de kroegentocht wil), dan kan dat makkelijk. Zeg het gewoon tegen je mentoren.

Onthoud gewoon maar: niks is verplicht, niks moet, alles mag (oke niet alles maar you get the idea :’)) Het is vooral een feestweek, geniet ervan, het is superleuk (ik heb hem vorig jaar ook gelopen).

Maak je gewoon niet te druk, je krijgt nog allemaal boekjes en informatie opgestuurd met het programma en informatie over wat er de hele week per vereniging te doen is.

Ik weet niet of je moet reizen met de trein maar dan moet je je wel beseffen dat je nooit mee uit kan omdat je elke keer de trein moet halen. Ook als je niet gaat stappen maar ook als je s avonds andere dingen gaat doen. Ik zou het aanraden om daar te slapen eigenlijk.
En dan worden t ook erg lange dagen denk ik, s avonds laat naar huis en s ochtends vroeg weer terug. Vond het tijdens de AID in Wageningen heerlijk dat ik er zo heen kon fietsen haha.

^ Ja dat ook! Regel ajb een slaapplaats.

Trouwens, in het ‘‘studeren in Leiden 2014-2015’’ topic is ook al wat gezegd over de El Cid. Ik heb daar volgens mij ook best uitgebreid gereageerd. Ik zal het topic even voor je opzoeken.

http://forum.girlscene.nl/forum/school/studeren-leiden-20142015-300036.0.html

Ik was opzoek naar dat topic! Dankjulliewel allemaal.

Ik ga zelf denk daar gewoon slapen, omdat het te duur is elke keer weer op en neer te reizen.

Weet iemand waar je kunt vinden in welk groepje je zit?

Vorig jaar was het zo dat je je bij het inschrijven een inlognaam+wachtwoord kreeg/aanmaakte dacht ik. En daarmee kon je inloggen en je groepje zien.

Ik ga ook naar de el cid en slaap in de slaaptent(help lol), groepje 264

de slaaptent is toch de locatie Hogeschool Leiden?

Daar vlak bij volgens mij. Zelf zit ik in de slaapzaal en groepje 121.

De slaaptent staat op de parkeerplaats van de hoge school ja

Je groepsnummer staat op het programma boekje dat je thuis gestuurt heb gekregen. Ik zit groepje 231 alleen twijfel ik nog of ik zondag avond (zo ja hoelaat) of maandag ochtend zal komen. Ik wil wel graag op de meiden slaapzaal liggen. Iemand tips?

Ik heb dus precies hetzelfde.

Het liefst kom ik pas maandag maar dan heb ik straks een kutplek in de slaapzaal :frowning_face:

Oké, ik ben daar dit jaar slaapwacht. Wanneer ga je er naar toe?

^ ik heb net in het ‘‘studeren in Leiden 2014-2015’’ topic antwoord gegeven op je vraag!

Hoe nemen jullie trouwens je spullen mee. In tassen of koffer?