El Caminito del Rey

“El Caminito del Rey (“Het Koningspad”) is een vervallen wandelpad dat loopt van Álora in Málaga (Spanje) naar Campillos door de El Chorro-kloof. De naam wordt vaak afgekort tot El Camino del Rey.”

El Camino del Rey is, zoals het stukje hierboven al zegt, een vervallen wandelpad. Het is het gevaarlijkste pad ter wereld. Het zit vol gaten en is op sommige plaatsen maar 2 voeten breed. Soms kan je ook alleen maar op een soort ijzeren balk lopen. Het loopt 100 meter hoog, boven een river. Het pad is 3 km. lang. De Spaanse regering maakte in 2006 plannen om het te restaureren, maar dat is nog niet gebeurd vanwege de hoge kosten (7 miljoen)

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ZmDhRvvs5Xw
(kijk het helemaal tot het einde als je tijd hebt, het begin is niet zo spectaculair, dus klik het niet na een minuut weg :wink: )

Zouden jullie erop durven? Ik zou het wel durven denk ik, maar dan wacht ik wel tot het gerestaureerd is. :slightly_smiling_face:

Ik zou het ook wel durven, ik heb zoiets al een keer gedaan in Spanje. :slightly_smiling_face:

Nooit van gehoord, schandalig :’)

Alhoewel die stukjes met alleen die ijzeren balken er wel eng uit ziet.

WHAAAA, die smalle stukjes met geen houvast, nee sorry mijn leven is me te lief ofzo.

Ik hou van hoogte, maar van dit filmpje krijg IK zelfs spontane hoogtevrees. Jezus, dat het gewoon nog toegankelijk is, ze moeten het echt afsluiten vind ik.

pfff dat is toch levensgevaarlijk…
maar onder het filmpje staat dat het al gesloten is ofzoiets?

dat is echt niet normaaal eng ;o
ik zou dat nevernooit durven

o___o

Nee.

WTF! Hoe doet die gast dat? Hij loopt supersnel, hophop even over zo’n balkje heen. Al die andere mensen superlangzaam, helemaal vast met zo’n touw enzo. Ik zou echt doodsangsten uitstaan!

Ik kick echt op dit soort dingen, dus ik zou 't wel doen ja :grinning:

Ik zou het nóóit doen.

nooit.

Nope, ik ga mijn leven daar niet voor riskeren. Dat is sowieso niets voor mij. Ik ben meer van de relaxte parkjes. :grinning:

ga ik mischien als ik geslaagd ben bewandelen.
je zit trouwens vast gezekerd. dus je valt niet dood XD

en het pad is idd afgesloten maar je kan er wel via een omweggetje op komen.

up :grinning:
ja, het is officieel afgesloten inderdaad, maar degene die het echt willen bewandelen, kunnen er toch komen.

Dit is echt doodeng

wow, dit is freaking eng.

^dus sommige mensen willen zegmaar een leven riskeren om alleen maar even voor de lol hieroverheen te lopen. nee sorry daar is mijn leven te kostbaar voor (’:

Nee, nooit! Ik heb al hoogtevrees, en dat is nou niet bepaald bevorderlijk denk ik :’)

wooewh xD dat ziet er best vet uit! zou het niet doen ofzo maar hoe die kerel met die camera dat doet! respect! :stuck_out_tongue: