Eindexamens tips?

Hello.

De eindexamens komen er weer aan voor mij. En voor veel anderen ook.

Ik wou dus iemand hier vragen of hij/zij tips had? Want ik ben nual zenuwachtig :’).
En ik wou ook vragen wanneer je het beste kan beginnen met leren? Mijn 1e eindexamen begint op 15 mei.

ik heb geen tips, ik stressssss hem nu ook al keihard hahaha

Mijn 1e eindexamen begint 17 mei. Ik heb geen tips…

Mijn mentor zei dat er vorig jaar iemand was gezakt met 5,49 Dus geen 5,50 en die was toen dus gezakt.
Oh echte stress. Ik denk echt dat dat mij ook overkomt :’)

Als je met goede cijfers het examen ingaat, is de kans dat je slaagt echt heeel groot.
Probeer goed te slapen, gezond te eten en ook te ontspannen.

de examens komen er inderdaad bijna aan ja. Ik zit nog niet in de stress ofzo maar ik sta er ook goed voor, dat geeft toch wel veel rust.

Same.
Ik sta er ook slecht voor (thuisproblemen etc.)
Maarja als ik gezakt ben dan is het niet zó erg voor me want ik ben een jonge leerling. Maar het liefst wil ik dat ik gewoon slaag :3

het maakt trouwens niet zo heel veel uit als je er nu goed voor staat, aangezien je nu een 5.5 gemiddeld moet halen. Tuurlijk is het wel lekker als je er goed voor staat, maar de kans dat je zakt is er nog steeds…

Ja dat wel.

Hoelang van te voren zou ik ongeveer moeten beginnen met leren voor m’n eindexamens?

Ik denk dat je het beste nu al moet gaan beginnen met leren etc. Althans ik ben al begonnen. Mijn boeken doornemen… stof doornemen… Oefenen met oude examenbundels. Ik heb geen zin om nog een jaartje op die school te blijven! Ook al sta ik er slecht voor (mijn schoolexamens cijfers zijn wel goed behalve die voor Economie).

nog 2 maanden…

Ik was vorig jaar z’n maand van te voren begonnen en goed plannen gewoon elke dag kleine beetjes. En schrijf alles wat je moeilijk vind of niet zeker weet op in een schriftje en leer dat dan extra goed. En voorderest gewoon alles doornemen. Ik had het zo gedaan en was in een keer geslaagd en had het hele jaar nog geen een keer geleerd voor een toets. Dus, als jezelf wel altijd leert voor toetsen lukt het je makkelijk!

Kan iemand me een beetje uitleggen hoe dit eindexamen in elkaar zit? Ik ben namelijk van België, en wij hebben alleen 2x examens in ons laatste jaar van het middelbaar,zoals in elk jaar, maar dit is toch niet zo bij jullie?
Want jullie praten ook over ‘er goed voor staan’, worden dan al je punten van je semesters of examens bij elkaar geteld?

Wij hebben 3 schoolexamens (drie toetsweken van de school zelf) en een CE (centraal eindexamen). Een landelijk examen dus. De SE’s bepalen de 1e helft van je gemiddelde eindcijfer en het CE de 2e helft.
Dus als je voor engels een 6 gemiddeld staat en je op je CE een 6 hebt gehaald dan sta je voor engels gemiddeld een 6 ;p

Zo was het bij mij, dus lijkt me dat dat overal zo gaat in NL?

Aha ok, dus iedereen heeft eigenlijk dat landelijk examen op hetzelfde moment in Nederland? Best cool

Ik heb er nu al slapeloze nachten van…
Maarja, je kunt niet meer doen dan je best, het komt vast goed!

Ja, iets zoals Nederlands moet iedereen doen hier. Dus iedereen die bijv. havo doet en eindexamen Nederlands gaat maken, doet dat op precies hetzelfde moment :stuck_out_tongue:

Ja iedereen tegelijk het zelfde examen, en dat wordt dat vervolgens door je eigen leraar nagekeken maar ook nog door een anderen onbekende leraar zodat het allemaal eerlijk verloopt.

Huh, worden de gemiddeldes van 4e 5e en 6e klas niet meegeteld dan? (op vwo)